Scheikunde onderzoek deel 1

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 5

Scheikunde onderzoek deel 1

[!] Wie weet dit? [!]

ONDERZOEKSVRAAG: Welke factoren hebben invloed op de reactiesnelheid van de reactie tussen magnesium en zoutzuur?

OPDRACHT: Jullie moeten min. 2 factoren onderzoeken die volgens jullie de reactiesnelheid van de bovenstaande reactie beinvloed. Jullie gaan daar kwantitieve metingen aan verrichten.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Anne-Marue en Amir hebben tijdens het pannenkoeken eten ontdekt dat niet alle stroopsoorten in verschillende verpakkingen in dezelfde maten stroperig zijn. De stroop uit een pot lijk veel stropiger dan een speciale pannenkoekenstroop die ook op tafel staat.(Stroperige vloeistoffen worden ook wel visceuze vloeistoffen genoemd). Zij willen graag onderzoeken door welke factoren verschil in stroperigheid wordt bepaald.

Stel 2 hypotheses op:

1...

2....

Achtergrondinfo eigen onderzoeksvraag

Bron:

Informatie:

Mogelijke hypotheses 8-)

1. ....

2. ....

3. ....

HEEEL GRAAG ANTWOORD, SUPER ERG BEDANKT VOOR UW MEDEWERKING!!!! :D

HELP ONS!!!!! :cry: ;)

Berichten: 180

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

wellicht (wederom) wel makkelijk gedacht.

moeten wij nu antwoord op jullie vraag geven??

in dat geval denk ik flogiston of antwoord b.

maar moeten wij jullie huiswerk maken??

Berichten: 157

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

Nou, zo moeilijk is dat toch niet, zelf bedenken waardoor een reactie sneller (of juist langzamer) zou kunnen lopen?

Ooit een keer suiker opgelost in water? ;)

Berichten: 5

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

NEE, NATUURLIJK NIET!

We wilden gewoon julllie mening hebben, aangezien wij pas net bezig zijn met Scheikunde en wilden weten og wat we doen enigszins klopt. Natuurlijk hoef je niet alles te beantwoorden ik dacht alleen dat dat makkelijker zou zijn.

Zoals je misschien ook wel verwachtte heb ik ook niet echt een goed beeld bij flogiston of antwoord b(of te wel ik weet niet precies wat t is).

Als je denkt dat ik nu dom ben, snap ik dat best maar ik zit op een gymnasium en heb pas sinds vorige Scheikunde. Ook hebben wij zelf ook al 2 experimenten bedacht voor als je denkt dat jij ons hw zitten maken. We vonden het gewoon fijn om een mening te hebben van mensen die wat meet gevorderd zijn op dit gebied.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

jwzjwz schreef:NEE, NATUURLIJK NIET!

We wilden gewoon julllie mening hebben, aangezien wij pas net bezig zijn met Scheikunde en wilden weten og wat we doen enigszins klopt. Natuurlijk hoef je niet alles te beantwoorden ik dacht alleen dat dat makkelijker zou zijn.

(...)

Als je denkt dat ik nu dom ben, snap ik dat best maar ik zit op een gymnasium en heb pas sinds vorige Scheikunde. Ook hebben wij zelf ook al 2 experimenten bedacht voor als je denkt dat jij ons hw zitten maken. We vonden het gewoon fijn om een mening te hebben van mensen die wat meet gevorderd zijn op dit gebied.
Duidelijk, maar snap je nu wel waarom de bezoekers van dit forum zo reageren als ze doen?

Jij geeft niet aan wat de achtergrond is, jij zet een vraag neer, en je verwacht daar respons op zonder dat je er zelf iets in hebt staan.

Wij hebben hier nou eenmaal geen kristallen bol om je achterliggende bedoelingen te snappen. Het is aan jou om alle beschikbare info te delen.
Zoals je misschien ook wel verwachtte heb ik ook niet echt een goed beeld bij flogiston of antwoord b(of te wel ik weet niet precies wat t is).
Dat was dus een ironisch antwoord...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 5

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

oh nou wat een lol

Bedankt voor alle hulp (notnotnot)

we hebben het al met hulp van normale aardige mensen af kunnen krijgen die niet meteen denken dat ze ons hw doen.

doei NERDS EN TOT NOOIT!! 8-) 8-) :eusa_sick: Afbeelding

Berichten: 5

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

ow srry, dat heeft een irritant jongetje getypt... maar bedankt sradar...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Scheikunde onderzoek deel 1

jwzjwz schreef:oh nou wat een lol

Bedankt voor alle hulp (notnotnot)

we hebben het al met hulp van normale aardige mensen af kunnen krijgen die niet meteen denken dat ze ons hw doen.

doei NERDS EN TOT NOOIT!! 8-)   8-)   :eusa_sick:   Afbeelding
ow srry, dat heeft een irritant jongetje getypt
Ja vast. Heel geloofwaardig. Binnen 1 minuut heeft iemand je keyboard gekaapt? IP-adressen matchen, dus je moet met een iets betere smoes komen.

Topic gesloten totdat je me over de email van normaal gedrag kunt overtuigen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten