Springen naar inhoud

Fluor in hout

• Log in om te kunnen reageren

AnVermeulen

AnVermeulen

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2009 - 10:08

Wij hebben hier een potje met droog hout, waarin een bepaalde concentratie aan Fluor zit. We weten niet onder welke vorm, het is gewoon hout dat we eens analyseerden en er zat genoeg fluor in (na zuurstofbomverbranding en IC-analyse) waardoor we besloten om dit te houden als een soort referentie. Nu bleek, na een hele tijd de analyse niet meer uitgevoerd te hebben, en dus ook het hout niet meer geanalyseerd te hebben, dat er plots geen fluor meer terug te vinden is. Aan onze analysemethode is niks veranderd. Van januari tot mei vonden we steeds ongeveer dezelfde hoeveelheid terug (13 analyses, ongeveer 20 mg/kgDS). En nu in november vinden wij plots geen fluor meer.
Dus: ofwel krijgen wij dit er plots niet meer uit (wat ik niet geloof), ofwel is er iets anders aan de hand... waar ik mijn vinger niet kan opleggen. Iemand een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 december 2009 - 12:25

Dat fluor in het hout kan niet zomaar verdwenen zijn.

Dus moet het toch aan de analysemethode liggen, in de breedste zin des woords.
Weet je echt heel zeker dat er NIETS in de werkwijze veranderd is? Ook geen andere batch of ander merk chemicaliŽn/filters gaan gebruiken? IC verhuisd? Bomverbranding verhuisd? Werkzaamheden waar iets met fluor werd gedaan en die eerst in de buurt stonden, verhuisd?

Ik weet dat dit lastige dingen zijn. Maar het helpt vaak wel om alles met een 'luizenkam' uit te pluizen. Wie weet heeft dat fluor er nooit ingezeten...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures