Springen naar inhoud

[scheikunde] Glucose in Red Bull

• Log in om te kunnen reageren

Daantje Ryth

Daantje Ryth

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2010 - 21:03

Ik moet een verslag schrijven over een experiment. Hierbij moeten ook een aantal vragen beantwoord worden. In het experiment is het glucose gehalte in Red Bull bepaald. Twee vervolgvragen op dit experiment zijn:
1. Je kunt bovenstaande methode ook gebruiken om het gehalte aan sacharose in "Red Bull" te bepalen. Beschrijf in grote lijnen hoe je daarbij te werk zou gaan en vermeld ook welke rekenstappen je moet toepassen om uit deze bepaling het gehalte aan sacharose te berekenen.
2. Sommige dranken bevatten zowel glucose als fructose als sacharose. Leg uit van welke van deze suikers het gehalte dan met gebruikmaking van deze methode bepaald kan worden.

Ik heb zelf geen idee wat het antwoord op deze twee vragen zou kunnen zijn, kan iemand mij hier misschien bij helpen?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 03 januari 2010 - 22:32

Zoeken op het forum kan je vaak op weg helpen.
volgende topic gevonden met "glucose fructose sacharose"

http://www.chemiefor...wtopic=9236&hl=

Daantje Ryth

Daantje Ryth

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2010 - 11:45

Bedankt :)
Ik heb hier op gekeken, maar het antwoord op dit topic is niet helemaal compleet voor mijn vraag. Maar ik kan er in ieder geval wel wat mee!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures