deodorant variaties

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

deodorant variaties

Hallo,

ik heb een gip,of geintegreerde proef (pws, profiewerkstuk in Nederland) over deodorant. Ik wou alle variaties beschrijven.

Spuitbussen, rollers, crèmes, doekjes... maar hier vind ik niet veel van op het internet. Nu vroeg ik me af of er wel een verschil was. Want waarom zijn er dan zoveel variaties daar moet toch een reden voor zijn.

groetjes Anke

Berichten: 2.399

Re: deodorant variaties

ankevgl schreef: Nu vroeg ik me af of er wel een verschil was. Want waarom zijn er dan zoveel variaties daar moet toch een reden voor zijn.
huh?

Berichten: 723

Re: deodorant variaties

Mij lijkt hier vooral marketing achter te zitten. De formule van een roller en diezelfde spuitbus is volgens mij hetzelfde, enkel bevat de spuitbus drijfgassen. De ene gebruikt liever een roller omwille van het milieu, de andere omdat hij denkt/vindt dat die langer werkt.

Als je zoekt naar chemische verschillen dan zul je op de verpakking moeten kijken. Er bestaan natuurlijk wel hypoalergene producten of producten die het zweten sterk zullen afremmen (sommige mensen hebben last van "pathologische zweten" -zal wel een officierele term voor bestaan). Voor dergelijke info zou je eens langs de apotheker kunnen gaan...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: deodorant variaties

Ik heb altijd gedacht dat er twee grote verschillen in werking waren. Deodorants die hun werking ontlenen aan het afsluiten van zweetporiën, bijv. m.b.v. aluminiumhydroxide, en deodorants die hun werking ontlenen aan het doden van bacteriën die de zweetgeur veroorzaken. Van deze laatste werd kort geleden voor een merk nog reclame gemaakt. Hij bevat zilver.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: deodorant variaties

Van deze laatste werd kort geleden voor een merk nog reclame gemaakt. Hij bevat zilver.
Ja, en dan zelfs 'zilvermoleculen' volgens de eerste versie :eusa_sick:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 740

Re: deodorant variaties

Even geheel offtopic, maar ik kan me zo kapot ergeren aan dat soort leugens in reclame, het toppunt voor mij was de DNAge creme van een of ander merk. Deze zou volgens de reclame het DNA beschermen en schade aan het DNA herstellen... 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: deodorant variaties

De bacteriedodende werking van zilvermoleculen ben ik eerder tegengekomen.

Bij bemonstering van grondwater zijn micro-organismen altijd een probleem, omdat deze in een monsterflesje, zonder voorzorgsmaatregelen als conservering, veel organische verbindingen in het grondwatermonster afbreken.

Voor de bepaling van polycyclische aromaten (PAK) in grondwater is een van de mogelijkheden om het grondwater te filtreren over een filter van metallisch zilver, voordat het in een monsterflesje wordt opgevangen.

Deze methode is in NL niet in een norm opgenomen maar hij wordt/werd in het buitenland wel toegepast en is ook in de literatuur beschreven.

Klein pleidooi voor de zilver'moleculen'. ;)

Reageer