[scheikunde] Chemische structuur

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

[scheikunde] Chemische structuur

Hallo,

Als keuzevak doe ik labotechnieken, wanneer we een bepaalde practicum doen dan moeten we daar een labo verslag over maken. Nu zit ik daar met een probleem. 1 van de vragen is om 1 formules van een bepaald soort vetzuur ( verzadigd , mono of poly onverzadigd ) op te schrijven met een voorbeeld. Zoals dit bijvoorbeeld. :

Stearinezuur H-O-C-C....

||

O

Nu is het probleem als ik een poly of mono wil zoeken vind ik wel namen maar vind ik nergens zo een afbeelding met die structuur. Weten jullie soms een site waar ik die afbeeldingen kan vinden.

Berichten: 164

Re: [scheikunde] Chemische structuur

op wikipedia staat bij het artikel over onverzadigde vetzuren wel enkele onverzadigde vetzuren gegeven.

Berichten: 20

Re: [scheikunde] Chemische structuur

Dat weet ik maar dat zijn de structuur forumules

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Chemische structuur

Misschien aangeven wat je nu precies zoekt... Mono onverzadigde vetzuren bevatten 1 dubbele binding, poly onverzadigde vetzuren uiteraard meerdere dubbele bindingen.

Berichten: 20

Re: [scheikunde] Chemische structuur

Wat ik dus eigenlijk graag zou weten is de chemische structuur van 1 poly en 1 mono onverzadigd vetzuur. Gelijk welke. Weten jullie trouwens ook een goed voorbeeld van een triglyceride in de voeding om te bespreken? Dank bij voorbaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Chemische structuur

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetzuur Dan snap ik dus niet wat er mis is met de linkjes naar vetzuren ergens onderaan de pagina.

Berichten: 20

Re: [scheikunde] Chemische structuur

Ja oké dat weet ik wel maar ik zou ze graag in deze vorm hebben.

Afbeelding

Berichten: 164

Re: [scheikunde] Chemische structuur

je kan ze in een programma als chemsketch ook zelf tekenen. je moet dan wel apart de waterstofatomen eraan zetten omdat dat programma ze niet automatisch apart weergeeft bij lange C-ketens.

Reageer