Broeikaseffect

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 5

Broeikaseffect

Het jaar 2250. Klimaathysterici hadden gelijk: De aarde warmt op door toedoen van de mens: CO2, Methaan en veel andere stoffen zijn in grote overmaat in de lucht aanwezig en veroorzaken het broeikaseffect.

Een groepje bergbeklimmers hebben in het onbesneeuwde Himalaya-gebergte in een grot een grote rode knop gevonden op een statief. Een informatiebordje vermeldt: "Broeikaseffect UIT". Ze lichten de autoriteiten in en de wereldleid(st)er, zeer toevallig is dat jouw eigen ik, wordt ingevlogen.

Stop jij de opwarming van de aarde door op de knop te drukken? Red jij de mens van het broeikaseffect met 1 druk op de knop?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Broeikaseffect

Sorry dat ik je topic nu pas goedkeur, ik had hem niet eerder gezien :oops:

Wat wil je met die poll bereiken?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 96

Re: Broeikaseffect

hoe kun je het bewijzen dat het door de CO2 en andere gassen de aarde opwarmt?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Broeikaseffect

hoe kun je het bewijzen dat het door de CO2 en andere gassen de aarde opwarmt?
Dat CO2 een broeikasgas is, is wel bewezeon hoor.

Wat jij bedoelt, is of de mens daar invloed op uitoefent denk ik; en daar is heel veel discussie over op het moment.

Maar, die discussie gaan we niet in dit topic voeren.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Broeikaseffect

Broeikaseffect UIT <-- dit lijkt me sowieso een slecht idee, aangezien de temperaturen 's nachts dan wel tot -150 °C kunnen dalen.

Berichten: 87

Re: Broeikaseffect

Aan de ene kant vraagt een grote rode knop op een statief er natuurlijk gewoon om, om meteen ingedrukt te worden zonder het bordje te lezen. :D

Als ik het bordje toch zou lezen dan zou ik de knop niet indrukken. Zonder broeikaseffet is er geen leven meer mogelijk op aarde.

Berichten: 96

Re: Broeikaseffect

oja sorry

Re: Broeikaseffect

Indrukken die knop :twisted: het is toch nep en de maker mag wel beloont worden voor zijn werk.

En als het bordje klopt doen we weer een boel nieuwe kennis op en kunnen we Fuzzwood's verhaal in de praktijk controleren.

Berichten: 374

Re: Broeikaseffect

niet op drukken zit een boem achter...

Berichten: 723

Re: Broeikaseffect

Waarom is er geen optie in de poll: geen mening/weet het niet? Ik stem alleszins daar op :P

Berichten: 915

Re: Broeikaseffect

Waarom is er geen optie in de poll: geen mening/weet het niet? Ik stem alleszins daar op :P
Niet weten is in dit geval gelijk aan "neen". (Vind ik)

Ik heb neen gestemd, al weet ik niet waarom, meer een gevoel?

Berichten: 89

Re: Broeikaseffect

Ik geloof niet in het broeikaseffect, dus waarom indrukken ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Broeikaseffect

Als je niet weet waar het over gaat... kun je inderdaad beter niet drukken.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 39

Re: Broeikaseffect

Het maakt niet zoveel uit, niet indrukken is zelfs beter lol:

Als je het indrukt: Herhaalt alles zich toch weer, tot een cruciaal moment en dan wordt er pas gezocht naar oplossingen.

Als je niet indrukt: is het cruciaal moment dichterbij dus wordt er sneller gezocht naar een oplossing :P

Waarbij de vraag nog steeds blijft is het broeikaseffect daadwerkelijk ontstaan door ons CO2 uitstoot of komt het door de bomen zelf: http://www.c2w.nl/boom-pompt-broeikasgas.82242.lynkx 8-[

Berichten: 119

Re: Broeikaseffect

Volgens mij doen we nog te kort metingen op dit soort vlak om echt veel te weten over hoeveel de mens die opwarming beïnvloed.

Men spreekt ervan dat er in de middeleeuwen een mini ijstijd was. Toen deed men helemaal nog geen metingen ivm CO2 en temperaturen. Wie weet zijn er gewoon geen wisselingen in de CO2 concentraties.

Dat de aarde opwarmt, ja. Dat het broeikaseffect ermee te maken heeft, ja. Dat de mens hier alle schuld aan heeft, en dit geen natuurlijk effect is, misschien.

Gesloten