Wat is er toch aan het hand met China ?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 385

Wat is er toch aan het hand met China ?

Onlangs ben ik op 'The Back to Jerusalem Movement' gestuit.

Graag zou ik jullie mening willen horen over de de huidige kerstening van China en het plan om 100.000 Chinese missionarissen naar het gebied tussen de “10/40” breedtegraad te sturen.

In other words, the underground “Christian house church” movement is about to reach critical mass. By 2033, China will have the largest Christian population in the world, with 400 million Christian Chinese.

This even has a formal name: The Back to Jerusalem Movement. It is being organized by the leaders of the Protestant evangelical Chinese Christian churches with the stated intention of sending out a minimum of 100,000 Chinese Christian missionaries over the next 10-20 years to the “10/40” window: the latitudinal band around the world between 40º north and 10º south that encompasses the majority of Moslem populations.

Bron http://www.newsmax.com/archives/articles/2.../8/132707.shtml

God's Call to the Chinese Church to Complete the Great Commission

http://www.backtojerusalem.com/

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Wat is er toch aan het hand met China ?

Ik zou eerst wel eens willen weten wat jij ervan vindt.

Berichten: 385

Re: Wat is er toch aan het hand met China ?

Ik zou eerst wel eens willen weten wat jij ervan vindt.


Ik denk dat ik voor mijn pensioengerechtigde leeftijd veel beelden op televisie ga zien van onthoofde Chinese missionarissen. De geest van paus Urbanus II en Peter de Kluizenaar kan in de hoofden van de fanatieke Chinezen sluipen. Uitgerekend als we met ernstige voedsel en energietekorten kampen en China wereldmacht nummer 1 is.

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Wat is er toch aan het hand met China ?

Als ik de website van deze Chinese kerk eens bekijk, bekruipt me het idee dat er in China al een aardig christelijk vuurtje aan het branden is. Er wordt een lijst met target countries of the Back to Jerusalem vision gegeven. Zelfs Marokko (99,85% moslim en 0,1% christen) zal door missionarisen worden bezocht.

Een Russische Matuschka (moeder overste van een vrouwenklooster) vertelde me een aantal jaren geleden dat de laatste oorlog er een zou zijn met de Red Dragon oftewel China. Rusland zou volgens haar daarbij de rol van Jezus op zich nemen door een kruis/brug te vormen tussen China en Europa. Over de rol van Rusland zal ik me verder niet uitlaten, maar als de groeiende dominantie van China op economisch en militair gebied samen zal gaan met een evangelistische religieuze overtuiging, dan belooft dat heel wat spektakel voor de komende decennia. Aangezien plichtsbesef sterk geworteld is in de Aziatische cultuur, kan ik me voorstellen dat het er bij de evangelisatiecampagnes/kruistochten fanatiek aan toe zal gaan.

Maar wie weet loopt het zo'n vaart allemaal niet. We hebben per slot van rekening ook nog het opkomend vogelgriepvirus dat de mensheid een handje zou kunnen helpen om wat aan de overbevolking op deze aarde te doen.

Berichten: 385

Re: Wat is er toch aan het hand met China ?

Zolang er geen vogelgriep komt is er van alles mogelijk, dat maakt het veel interessanter.

Het gevoel bekruipt me dat de volgende Paus wel eens een Chinees kan zijn.

De verhoudingen man/vrouw loopt aardig scheef door de 1 kind politiek in China. Ik vraag me af wat al die tientallen miljoenen Chinese mannen zonder vrouw gaan doen. Gay worden, missionares worden, wie zal het zeggen ? Of zullen we na de Mongoolse horden van de Khans nu de Chinese horden krijgen ?

Wel een interessant verhaal van die Russische Matuschka, weet je er iets meer over ?

Reageer