Wat drinkt de chemist van vandaag?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 89

Wat drinkt de chemist van vandaag?

Vraag me af wat de meeste chemisten nu zo al drinken. Dit voornamelijk gezien chemisten over het algemeen weten wat bepaalde stoffen in voedingsmiddelen met je doen en er daardoor vaak bewuster mee omgaan.

Ikzelf zou niet zo gauw een lightproduct drinken, doch aspartaan niet bewezen slecht voor je is zijn natuurlijke suikers vaak toch gezonder bij normaal gebruik (zover ik weet tenminste). Verder drink ik veel water, maar das meer omdat ik het lekker vind dan omdat het "gezond" zou zijn, de gezondheid van water hangt namelijk ook sterk af van de kwaliteit en kwantiteit die je nuttigt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Dit voornamelijk gezien chemisten over het algemeen weten wat bepaalde stoffen in voedingsmiddelen met je doen en er daardoor vaak bewuster mee omgaan.
Wat mij betreft ga ik er niet opeens bewuster mee om.

Gewoon Paracelsus all over the place.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 180

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

mijn antwoord zou zijn: cassis aanmaaklimonade van de C10E2 (excuses voor de reclame)

maar bewuster er mee omgaan?? nee hoor bij de fabrikanten zijn namelijk ook researchers in dienst die dit voor mij al getest hebben. en zolang er geen andreaskruizen of what so ever op staat denk ik niet zo veel na. (ik blijf naast chemicus ook gewoon consument) :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Ik drink principieel alleen natuurlijke producten.

Veel melk, veel wijn en af en toe een biertje. ;)

Berichten: 723

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Ik drink veel water... Omdat het goedkoper is dan frisdrank. Anders zou ik altijd coca cola light drinken. Of daar aspartaam inzit of cocabladextract of wetek veel wat. Dat intresseert mij nu precies niet. Denk bij een product totaal niet na over wat er in zit.

Drink ook veel melk omdat ik dat, net als cola, gewoon lekker vind.

Berichten: 654

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Alles uit de lijst, behalve koffie met suiker, ik ben geen barbaar! :P

Berichten: 12

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

voornamelijk, eiwitten en koolydraten shakes met veel voedingsstoffen :lol: fitness!!

daarnaast lekker sinasappelsapje, of fruitdrank. hmmm

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

  voornamelijk, eiwitten en koolydraten shakes met veel voedingsstoffen w00t.gif fitness!!


dus geen koffie en thee
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 723

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

zou eigelijk wel eens willen weten wie hier het meest bier en wijn drinkt. Naar mijn mening ben je dan precies maar een alcolieker hoor, als je dat het meeste per dag drinkt 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Ola,

ik heb thee en/of koffie gekozen zonder suiker. Dit aangezien ik meestal een van de twee drink hier op mijn werk.

Moet trouwens zeggen dat ik eveneens niet bewuster ben gaan drinken sinds ik een chemicus ben.

Greetz

Berichten: 12

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

  voornamelijk, eiwitten en koolydraten shakes met veel voedingsstoffen w00t.gif fitness!!
dus geen koffie en thee
geen koffie en thee inderdaad.

thee is alleen een uitzondering alsk keel pijn heb, met honing en suikerr.

Berichten: 119

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Zoiezo water, wel met 'prik'. Vind ik veel smakelijker :)

Melkproducten kan ik ook wel heel erg goed verdragen.

Berichten: 89

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

zou eigelijk wel eens willen weten wie hier het meest bier en wijn drinkt. Naar mijn mening ben je dan precies maar een alcolieker hoor, als je dat het meeste per dag drinkt 8-[
Hahha misschien mensen in een alcohol lab? Ik zelf loop bij Heineken, maar daar wordt niet veel bier overdag gedronken :P

Berichten: 243

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Veel chocomel en melk. 's Middags en 's avonds geregeld fris (cola, 7-Up, etc.) en in het weekeinde nog wel is een pilsie :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Wat drinkt de chemist van vandaag?

Ik drink vrij veel koffie en thee. verder 's avonds drink ik regelmatig een gerstensapje (stuk of 3).

ook drink ik zeker wel een liter a 1,5l water per dag.

Al is dat om de dorst te lessen na 2x een uur fietsen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gesloten