Springen naar inhoud

[scheikunde] Functionele groepen van enzymen identificeren

• Log in om te kunnen reageren

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2010 - 10:28

Hey iedereen,

Kan iemand mij helpen hoe we de functionele groepen van enzymen moet identificeren mbv mutagenese?

Heeft dat te maken met het aminozuur van een enzyme die je wilt wijzigen?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3322 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 maart 2010 - 11:17

Enzymen hebben bepaalde clusters van aminozuren dien de zelfde vouweigenschappen hebben.

Deze clusters kunnen een functie hebben als bijvoorbeeld de binding van het substraat en de active site waar bijvoorbeeld hydrolyse plaats vind.

door crystalindentificatie kan je zien waar de opening is van een enzym en daar kan je dan de active site (A groep) vinden.

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2010 - 20:09

Volgens mij heeft de uitleg van ArcherBarry helemaal niks met de vraag te maken.

Zoek eens op wikipedia wat mutagenesis betekend.

Ik ben geen biochemicus, maar het heeft te maken met het veranderen van het DNA. Als gevolg verandert de primaire structuur van je eiwit, en kun je dus ook de tertaire en secundaire structuur veranderen.

Hoe je mutagenesis als identificatie techniek moet gebruiken is mij niet duidelijk. Het lijkt me dat je daar eerder andere technieken voor moet gebruiken, als CD etc.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures