c++

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 125

c++

Lieve mensen

ik zit nu al een tijdje te googlen, maar ik vind niet wat ik zoek. Daarom hier deze post.

Ik heb kennis gemaakt met de programmeertaal c++ en ben nu op zoek naar een manier waarop ik die kan oefenen. Ik zit nog niet ver in het handboek (p. 6 of zo) dus ik vermoed dat ik niet helemaal mee ben, en op de verkeerde plaats aan het zoeken ben.

Weet er iemand hoe ik c++ kan oefenen? Bestaat er een programma (?!) om programeertalen te oefenen/schrijven?

(PS: Het zou iets moeten zijn dat kan draaien onder Linux Ubuntu, als dat al uitmaakt...)
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: c++

Op internet zijn talloze c++ tutorials te vinden, maar uit eigen ervaring kan ik je verzekeren dat de praktijk de beste oefening is. Op linux moet je met gcc naar hartelust kunnen experimenteren.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: c++

En gcc is...? Of vind ik dat wél op google? Allesinds al bedankt voor je antwoord :roll:
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: c++

gcc = een c/c++ compiler voor Linux :roll:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: c++

http://gcc.gnu.org/ dus :roll:

Thx, nu kan ik weer verder knoeien en ontdekken. Wat is informatica toch heerlijk!

*(denkt in zichzelf: waarom heb ik nu ook weer verpleegkunde gekozen, was ik niet beter informatica gaan studeren...?)*
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: c++

*(denkt in zichzelf: waarom heb ik nu ook weer verpleegkunde gekozen, was ik niet beter informatica gaan studeren...?)*
Naahh.. verpleegkunde is pas echt een vak. Met informatica ben je veelal bezig met gebakken lucht, en het oplossen van problemen die we zonder informatica helemaal niet zouden hebben :roll:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: c++

In verpleegkunde is het nochtans ook niet altijd eenvoudig. Alles is relatief, dus wat voor de ene een groot drama is, is voor de andere twee keer niks. Zo kom je patiënten tegen waarvan je in jezelf denkt: "Doe toch eens niet zo druk!", terwijl voor hun de wereld vergaat. En zo altijd het beste van jezelf geven, elke keer opnieuw, dat kan na een tijdje wel gaan vreten...

Ik heb het! Half-time verpleegkunde, half-time informatica :roll: (lol)

En hier ging ik dus zwaar off-topic :wink:
Alles is relatief...

Berichten: 215

Re: c++

hoe ik begonnen ben,

maak gwn iets, werk dat uit.. probeer iets meer, maak iets heel groot ookal is het niks waart.. tot eindelijk kan je alles 8) ( behalve vliegen natuurlijk :roll: )

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: c++

Jammer van dat vliegen... :roll:

Dank je wel voor de tips! Ik ga me gelijk weer achter mijn laptopje zetten om mij te amuseren, en voor je het weet... maak ik iets heel groots! :wink: thx
Alles is relatief...

Reageer