Vraagje

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Vraagje

Ik heb een vraagje. Ik ben gisteren met mijn vriendin in het ziekenhuis geweest, omdat ik vond dat ze raar reageerde. Ze sprak met dubbele tong, was afwezig. De huisartsenpraktijk heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis, waar gelijk heel de trukendoos werd opengetrokken.

Bloedonderzoek, C.T. Scan, hartfilmpje en nog meerdere onderzoeken. Na ongeveer drie uur, kwam de behandelend dokter zeggen dat ze niets konden vinden, behalve een promillage van 1,4. Dat terwijl mijn vriendin geen druppel gedronken had.

Ze heeft wel een hernia en slikt daar diclofenacnatrium voor, daar had ze er twee van op, plus wat koffie, veel thee(rooibos) en wat water. Verder probeert ze te stoppen met roken en slikt daar Champix voor.

Is het met deze combinatie van middelen mogelijk een positieve uitslag te krijgen m.b.t. alcohol?

Berichten: 1.379

Re: Vraagje

Zieke mensen gebruiken wel eens alcoholische dranken.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Vraagje

Is het met deze combinatie van middelen mogelijk een positieve uitslag te krijgen m.b.t. alcohol?
Nee. En in ieder geval al helemaal niet zo´n promillage.

Niet stiekem rumbonen gesnoept? Toch maar een scheutje van .... in de koffie gedaan omdat het zo koud was...? Rooibosthee gezet met witte wijn i.p.v. water? Gisteravond fors uitgegaan?

Berichten: 873

Re: Vraagje

Misschien vervelend om te horen maar een alcoholpromillage van 1,4 komt voor het overgrote deel door het drinken van een (of meerdere) alcohol houdende dranken.

De combinatie met medicijnen geeft dat mensen "raar" gaan doen maar zorgen er niet voor dat je alcoholpromillage in je bloed toeneemt. Vaak krijg je bijverschijnselen zoals duf, sloom of eventueel in een coma raken.

Reageer