Springen naar inhoud

Werktemperatuur

• Log in om te kunnen reageren

Velders

Velders

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2010 - 09:36

Heey,

Ik ben bezig met het schrijven van een stukje Theorie over de GC. Na al aardig wat te hebben gelezen, geschreven, kom ik op een op het oog simpel probleem.

De GC is ongeschikt voor stoffen met een hoog kookpunt of die bij hoge temperaturen instabiel zijn.

Dit is uiteraard bekend. Mijn vraag is echter, om welke temperaturen gaat het hier. De keuze van de kolom speelt heirbij een rol, maar wat zijn de maxima en de minima.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ronnie_CF

Ronnie_CF

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2010 - 17:45

Er wordt idd vaal gesproken van vluchtige componenten, maar de temperatuur kan wel 250įc bedragen. De temperatuur van je injector wordt meestal 50įC hoger gekozen dan de temperatuur in je kolom.
Je injectie-inlaat, bvb rubber, moet deze temperaturen uiteraard ook weerstaan.

drune134

drune134

• >250 berichten
  • 873 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2010 - 10:00

Temperaturen kunnen wel hoger zijn. Voor de bepaling van sterolen gebruiken wij een injectietemperatuur van 360 - 400 įC en een oven temperatuur van 360 įC.
Wel oppassen voor allerlei ferrules etc. aangezien de "normale" niet tegen deze hoge temperaturen kunnen.

Velders

Velders

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2010 - 12:01

Bedankt voor het reageren.

Valt er iets te zeggen over een range in kookpunten die te meten zijn? Er is mij specifiek gevraagd om dit te vermelden.

sradracer

sradracer

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2010 - 14:39

"wij" analyseren hier stoffen met een kookpunt variŽrend tussen de +/- 80oC en +/- 280 oC

Maar wat hoger is ook te doen met speciale liners en kolommen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures