Springen naar inhoud

Vervoer nagellak/verharder

• Log in om te kunnen reageren

OrigiNail

OrigiNail

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2010 - 17:41

Goede avond iedereen,

Weten jullie misschien of je een vergunning nodig hebt om nagellak/verharder te vervoeren en of er eventueel andere wetten gelden?

Alvast heel erg bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2010 - 18:30

Voor alle brandbare en/of gevaarlijke stoffen geldt dat vervoer alleen mag met geschikt vervoer EN de benodigde papieren.

Als je een ongeluk krijgt moet de brandweer weten wat ze aantreffen.
Bovendien ben jij niet verzekerd als je met je autootje wat gaat vervoeren, je verzekeraar zal niets uitkeren als jij een 'ramp' veroorzaakt.

Maar als je een fles in de supermarkt koopt kijkt er ook niemand naar, dus de vervoersregels zijn krom en vaag. Voor prive doeleinden zou je het op eigen risico kunnen vervoeren.

Verder geldt dat opslag ook aan regels moet voldoen, dat mag niet zo maar in je schuurtje. Want daar is de gemeente niet blij mee, de verzekering niet, en je buren ook niet. Maar dan geldt ook weer: wat is hobby en wat is bedrijfsmatig..

Veranderd door Labstuff, 15 maart 2010 - 18:35

OrigiNail

OrigiNail

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2010 - 19:05

Hartstikke bedankt!

Ja, dat vervoersregels nogal krom en vaag zijn was me al bekend. Helaas..
Dat is dan ook de reden dat ik op zoek ben gegaan naar informatie over het vervoeren van nagellak.

Super dat je ook de opslag aankaart! Daar had helemaal niet over nagedacht.

Wij zullen ongeveer 300 stuk per keer inkopen en dus ook, voor zolang dat nodig is, moeten opslaan.

Op internet kan ik eigenlijk niks vinden.

Weet iemand het fijne ervan af?
Overmorgen ga ik bellen naar de gemeente voor informatie hierover, maar het zou heel fijn zijn als ik daarvoor al ongeveer weet hoe het in elkaar steekt. :)

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2010 - 19:17

Bellen met de gemeente zou ik niet doen, wat niet weet wat niet deert
De gemeente geeft zowieso NOOIT toestemming indien het om een woonhuis gaat.
Bedrijfsmatige opslag in een woonhuis staat men niet toe, maar wordt oogluikend toegestaan totdat er een buurman gaat klagen.

Met een bedrijfspand heb je een kans, maar dan zal men om vergunningen gaan vragen, hinderwet, geschikte opslag, brandbeveiliging enz enz...

300 flesjes nagellak zou ik me niet te veel druk om maken, dat is een verhuisdoos vol en daar kraait geen haan naar als je dat thuis hebt staan.
Als je oliedrums vol hebt wordt het een ander verhaal.

Veranderd door Labstuff, 15 maart 2010 - 19:18

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures