[scheikunde] Spoelen tijdens titreren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 19

[scheikunde] Spoelen tijdens titreren

Ik ga binnekort titreren met Azijnzuur en natronloog

Ik vroeg me af met wat ik de volgende materialen moest spoelen

1 erlenmeyer (deze waarschijnlijk met gedestilleerd water 2x)

1 buret (deze waarschijnlijk met natronloog 2x)

1 kleine bekerglas (voor het verdunde) << deze weet ik niet

1 grotere bekerglas << deze weet ik niet

1 maatkolf << deze weet ik ook niet

PLEASE HELP MIJ DAMES EN HEREN ALLE HULP IS WELKOM!!!

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: OK, even dimmen... titel even normaal gemaakt.

Als ik nog meer aanwijzingen krijg van spammen van de forumleden zet ik er hier een slot op.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 723

Re: [scheikunde] Spoelen tijdens titreren

Drie dubbel posten heeft dus echt geen zin he, in tegendeel :x .

Zoals Fuzzwood al quasi onmiddelijk op je eerste post heeft geantwoord:
Waar denk je zelf waar het glaswerk gespoeld dient te worden en waarvoor? Het is uiteindelijk nog altijd huiswerk.
En denk eens na. Als je een oplossing exact dient te bereiden in een maatkolf:

Kan je dan die oplossing spoelen met de oplossing die je maakt?

--> Neen

Zou spoelen met kraantjes water dat vol "vuil" zit voldoen?

--> Neen

Zou gedestileerd water voldoen?

--> Ja, maar eerst je kolf uitwassen met zeep om het vet te verwijderen, dan drie maal spoelen met kraantjes water (of langer als er nog zeep in zit) en dan drie maal spoelen met gedestileerd water.

Moet die kolf kurkdroog zijn voor je verder werkt, neen.

Denk nu eens na over die andere vragen op dezelfde manier. Het is analytische chemie, alles moet met andere woorden super proper zijn en super precies. Wees je anderzijds bewust van werk voor niets... Een te stellen oplossing hoeft niet in geijkt glaswerk, je stelt het toch.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Spoelen tijdens titreren

Idd, afgaande van de pm die ik kreeg verwacht je hier een kant en klaar antwoord te krijgen. Kort gezegd: vergeet dat maar. Jij moet het leren dus jij dient ook je hersens te gebruiken.

Berichten: 91

Re: [scheikunde] Spoelen tijdens titreren

Het is handig om te spoelen met Petroleum Ether want dat verdampt heel snel maar dat is meer voor later als je hier of daar werkt..

En als je heel logisch nadenkt dan kan je denk ik ook wel zelf bedenken wat je moet gebruiken om alles te spoelen..

Reageer