Welke meetmethoden gebruiken?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Welke meetmethoden gebruiken?

Hallo!

Ik zit op stage momentteel, en ik werk aan een opdracht over gehydroliseerd plantenmateriaal. Tijdens de hydrolyse en voorbewerking komen er veel inhibitors los in het mengsel, en die moet ik ook detecteren.

Het is de bedoeling dat dit hydrolysaat wordt gefermenteerd door gisten.

Ik heb een aantal stoffen die ik wil meten, ook tijdens de fermentatie van het hydrolysaat.

Suikers:

Glucose, Xylose, Arabinose, Mannose. --}} Deze wil ik met HPLC meten.

Inhibitors.

Nu komt het;

Inhibitors zijn verdeld in de volgende groepen.

Carboxylic acids

-Acatic acid

Furans

- Furfural & 5-Methoxyfurfural

Phenolic compounds

- phenol etc.

Nu is de vraag, hoe kan ik deze stoffen het beste meten?

Kan ik bijvoorbeeld het totaal aantal phenolic compounds en het totaal aantal Furans meten ergens mee? Of is dat alleen per stof?

En hoe meet ik de zuurconcentratie van de carboxylic acids? En hoe onderscheid ik de acetic acid daar weer van ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Welke meetmethoden gebruiken?

Phenolic compounds bevatten allen een of meerdere aromatische ringen. Die zijn makkelijk met HPLC-MS op te sporen en veel kan je daarmee ook identificeren.

www.phenol-explorer.eu zal je bij de identificatie kunnen helpen.

de specifieke kolom van de (U)HPLC mag jij zelf opzoeken.

total phenolic count kan bepaald worden met folin-Ciocalteu reagent.

azijnzuur is een vluchtig vetzuur. welk apparaat eventueel gekoppeld aan MS kan vluchtige stoffen opspeuren? Wat gebeurd er bij vet als de ketenlengte groter wordt?

voor je furforallen (ga je spelen met malliard?) kan dit artikel je misschien helpen. Als je hem niet snel kan krijgen moet je het hier even posten.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer