Springen naar inhoud

Opstelling teken programma

• Log in om te kunnen reageren

Gerlof

Gerlof

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2010 - 14:56

Wie weet waar ik misschien een programma kan downloaden wat mij in staat stelt tekeningen te maken van een lab-opstelling. Dus waar ik verschillende stukken glaswerk aan elkaar kan plakken om een mooi plaatje te maken voor een poster presentatie van mijn gebruikte opstelling
Ik heb al een programma gevonden, GlassyChemistry, alleen hiervoor moet je $340,- betalen en dat heb ik niet zo maar in mijn achterzak...

P.s. Is het niet handig om een appart forum hier aan te maken met handige downloads?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:01

Chemsketch is wel een degelijk programma voor zoiets.

MarinaV

MarinaV

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2010 - 18:52

Met ChemWindow kan je ook dergelijke opstellingen maken, maar ook dat is niet gratis.
Mijn studenten slagen er meestal in om toch een versie (met correcte nummers) te downloaden.
Er is wel een freeware versie (3.0) maar ik weet niet of je daarmee ook de bibliotheken (met alle onderdelen voor een opstelling) krijgt.

SamtheChemist_CF

SamtheChemist_CF

• >250 berichten
  • 560 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2010 - 07:18

P.s. Is het niet handig om een appart forum hier aan te maken met handige downloads?

Ik denk dat als je even zoekt op het forum dat je wel zo'n topic tegen zal komen. Helaas werken niet alle links meer maar staan leuke downloads tussen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures