Springen naar inhoud

Kwaliteit / ervaring HLO opleidingen

• Log in om te kunnen reageren

nelleke1992

nelleke1992

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2010 - 19:02

Hallo,

Ik wil komend jaar een HLO-opleiding gaan doen.
Welke HLO kan ik het beste kiezen?
Willen jullie je ervaringen mbt de school waarop je zit met mij delen?
Het gaat me voornamelijk om de kwaliteit van het geboden onderwijs.

Alvast bedankt.
Groetjes,

Nelleke

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

hllaan

hllaan

• >100 berichten
  • 164 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2010 - 19:13

ik doe HLO chemie in Nijmegen aan de HAN.
Goed onderwijs, bekwame docenten en genoeg (en ook vrij goede) labs.

De beste manier om achter de kwaliteit van het onderwijs te komen is het doen van meeloopdagen lijkt mij.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 april 2010 - 05:47

Het Van Hall in Leeuwarden is minder van kwaliteit. De gegeven stof is oud en de docenten hebben zeer veel moeite om hun vakliteratuur bij te houden.

Misschien een idee om te posten of je in Nederland, BelgiŽ of elders wilt gaan studeren.

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Psylor

Psylor

• >25 berichten
  • 87 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 april 2010 - 17:13

Ik kom de Hogeschool Rotterdam, heb daar chemie gedaan. Ben er best tevreden over, leuke projecten, goede faciliteiten (o.a. snel internet en veel computer werkplekken), goed werkende websites (voor o.a. roosters, info en cijfers), kundige docenten en leuke keuzevakken (o.a. bierbrouwcursus) Helaas is het lab apparatuur wel wat ouder (als op bijna elke school) maar wel incl NMR, GC-MS, AAS, GC, HPLC, IR, UV-VIS en nog een paar die ik vergeet :P
Verder is de locatie goed te bereiken via het openbaar vervoer, gezien het aan het centrum van Rotterdam ligt.

Hogeschool Leiden schijnt leuk te zijn, maar wel van lagere kwaliteit (van horen en zeggen) ook incl veel niet chemie vakken als Biologie, welke ten koste gaan aan wel chemische vakken. Tevens hebben ze atm veel problemen met roosters (veranderd vaak de dag ervoor nog) en blackboard (hun info website). Tevens laten ze hun studenten wel slagen ondanks dat ze vakken missen, iets wat de hogeschool van Rotterdam niet doet.

Van de hogeschool InHolland kan ik niet veel zeggen, hoor er wel veel slechte geruchten over, evenals hogeschool Amsterdam.

Moet wel hieraan toevoegen, ik probeer hier geen enkele school af te kraken, dit weet ik alleen maar van horen en zeggen. Dus als je je beledigd voelt, bij deze sorry ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures