Recensies

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 723

Recensies

De titel zegt het al een beetje. Post in deze topic een recensie van bijvoorbeeld een nieuw boek, film, cd, DVD en zelfs bieren bvb. Daar wordt zoizo al zoveel over gebabbeld :) (stel voor dat de bieren niet nieuw moeten zijn, zal anders wat moeilijk zijn om daar eens iets over te posten) .

Wie opent met een overtuigende post en zet zo het chemieforum aan om allen hetzelfde item te kopen :P ?

Berichten: 36

Re: Recensies

Ik zal dan maar met een film beginnen!

'Into the Wild''

Prachtig! Echt een fenomenaal meeslepend, emotioneel en overweldigend avontuur! De film is van het begin tot het eind prachtig, maar de opbouw is toch wel ongelovelijk. De film is een plaatje in het algeheel, maar elke minuut word de film sterker. Sean Penn maakt met Into the Wild één van de beste films van de afgelopen jaren wat mij betreft.

Ik was zelf nog niet erg bekend met Emile Hirsch zijn acteerkunsten, maar in deze film is hij supergoed. Wat mij erg verbaasd is het feit dat deze film geen oscars heeft gewonnen. Zeker Hirsch had een nominatie verdiend en ook de muziek en cinematografie hadden wat mij betreft wel kanshebbers kunnen zijn. Zelden zulke prachtige cinematografie mogen aanschouwen zeg, prachtig gewoon! De muziek is erg goed, maar op een gegeven moment word steeds dezelfde stem wel een beetje eentonig wat mij betreft. Heb me er zeker niet aan geërgerd trouwens.

De hele film is gewoon één grote belevenis die je ondergaat. Je wordt gewoon opgezogen in de film en samen met Emile Hirsch begint en eindigd een ongelovelijk avontuur die vele mooie, maar ook minder mooie momenten kent. De twee Deense mensen die Hirsch tegen komt in de film zijn geweldig net zoals het hippy koppel, het jonge meisje en vooral de oude man. Zijn rol is overweldigend en ik geloof dat de beste man ook genomineerd was voor een oscar als ik het goed heb.

Het feit dat de film ook nog eens op waargebeurde feiten gebasseerd is doet er op het einde voor mij nog een schepje bovenop. Fenomenaal einde trouwens. Ben zelden zo onder de indruk geweest van een einde als bij deze film. Vanaf het moment waarop de camera uit het busje de lucht in verdwijnt naar het moment dat de aftiteling begint. Heb echt nog even stil nagezeten.

Afbeelding

Berichten: 723

Re: Recensies

Nog nooit van gehoord eigenlijk :P , maar ken weinig van (nieuwe) films...

Een cd dan:



De Kreuners - Jonge Honden (maart 2010): 21.50 €


Eindelijk nog eens een cd na 7 jaar wachten, (vorige album 1978 uit 2003). Het eerste wat opvalt is de lelijke cd hoes, waarop twee afschuwelijke honden staan en tevens de titels van alle nummers (aan de voorkant wel eens waar). Denk dat dit de eerste keer is dat ik zoiets zie. Verder bevat de cd 12 nummers en is de speeltijd nog geen 40 minuten. Allen zeer korte nummers dus.

Het eerste nummer dat je te horen krijgt is "mag ik je voelen”. Vreemd nummer dat qua tekst enkel bestaat uit de twee zinnen "mag ik je voelen, mag ik je zien"die af en toe eens worden gezongen. Doet een beetje denken aan "Er zijn geen woorden voor"uit Er sterft een beer in de Taïga uit 1982. Voor de rest een goed nummer, maar vreemde opener.

Verder telt de cd drie ballads, wat niet vreemd is voor De Kreuners, maar deze breken wel de cd en halen de drive er een beetje uit.

Het nummer "grote smoel"springt er zeker uit bij de eerste luisterbeurten, maar na de cd paar keer te hebben beluisterd zijn "in dit huis”, "wonderjaren"en "pech voor mij"nummers die je steeds weer opnieuw wilt beluisteren. Nog twee leuke nummers zijn "laat me"waarin de typische De Kreuners teksten zijn te horen als "en in de auto altijd weer Borsato"of "je reed men auto in de prak"en het nu reeds controversiële "ik pleeg zelfmoord”. Heel vrolijk nummer dat gaat over iemand die zelfmoord gaat plegen.

Samenvattend een zeer goed album in de reeks van eigenlijk allemaal goede albums. Typische De Kreuners elementen, afgewisseld met meer een openminded"er gegeven zoals trancy keyboard geluidjes, een piano nummer en geklap in de handjes bij verschillende refreinen. Ook de backing vocals van Ben Crabbé doen het nog steeds!

Een echte aanrader, enkel de prijs is wat hoog, maar dit mag je zeker niet tegenhouden.

Berichten: 36

Re: Recensies

"Are we each others poison, or each others therapy?"

Ik zal even een album onder het stof vandaan halen... een album dat bol staat van de progressie en emotie. Duitse progrock van het hoogste niveau ver afgezonderd van de commerciële wereld... en gelukkig maar, want deze muziek zal alleen begrepen worden door de echte liefhebber!

Afbeelding

Everon - Fantasma (2000)

Everon is een duitse progressieve rock band waarvan hun eerste album uitkwam in 1993. Everon is tot stand gekomen na sterke invloeden van bands als Rush, Saga en Pallas. De band combineert veel klassieke elementen met stevige gitaren, prachtige piano combinaties en onwerkelijk diepe teksten tot één prachtig album, genaamd Fantasma!

Oliver Philipps weet met zijn prachtige stem (Bij welk het gemiddelde oor wat oefening nodig heeft) zijn teksten extra mooi over te brengen en soms zijn er zelfs wat lichte invloeden van progressieve metal te ontdekken.

Mijn persoonlijke favorieten zijn:

- Perfect Remedy

- Fantasma (natuurlijk de geweldige reeks!, maar vooral deel 4)

- Battle of Words

- May You (vooral dat heerlijke einde)

*(Het enige nummer dat ik een tikkeltje zwakker vindt is, Fine With Me. Maar dit mag geen grote naam hebben)*

Iedere prog liefhebber zou minstens een paar luisterbeurten aan dit juweeltje gegeven moeten hebben. Wat misschien nog meer helpt om deze muziek zo te waarderen is de teksten van tevoren even door te lezen, deze zijn namelijk al een reis op zich.

Maar wanneer dan de prachtige noten van deze geweldige band je trommelvliezen bereiken is er geen houden meer aan een wilde rit met veel kippenvel, emotie en glorie!

"Now i believe in all you're crazy dreams, and keep fingers crossed one day they all come true. You are my Perfect Remedy!"

Reageer