Springen naar inhoud

verband tussen Red Bull en Plassen.

• Log in om te kunnen reageren

AllEyezOnMe

AllEyezOnMe

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2005 - 05:02

Bestaat er een verband tussen het drinken van Red Bull en plassen?

Nadat ik 1 RedBull heb gedronken moet ik de eropvolgende 2 uren veel vaker plassen dan gebruikelijk/gezond is namelijk.

Ik denk dat t door de RB komt. Zou het ook door iets anders kunnen komen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jvdb

jvdb

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2005 - 05:11

In Red bull zit toch caffeine? Van caffeine gaan je nieren sneller werken, dacht ik.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 december 2005 - 12:00

Hetzelfde heb ik juist bij Heineken. Grolsch is geen enkel probleem, maar Heineken vind m'n blaas niet leuk... :P De volgende ochtend m'n kop trouwens ook niet :roll:
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 december 2005 - 15:18

Caffeine en alcohol zijn beide dehydraterend, oftewel deze stoffen hebben een vochtafdrijvende functrie in de lichaam. In Red Bull zit inderdaad caffeine.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Miel

Miel

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 januari 2006 - 12:33

Hetzelfde heb ik juist bij Heineken. Grolsch is geen enkel probleem, maar Heineken vind m'n blaas niet leuk... :roll: De volgende ochtend m'n kop trouwens ook niet :P

Alcohol remt aanmaak van het antidiuretisch hormoon, ADH. Dit hormoon remt het aanmaken van waterporien in je nieren, waardoor dus meer water terecht komt in je blaas. Bij afwezigheid van ADH worden er dus meer waterporien aangemaakt, waardoor dus meer water wordt uitgescheiden. Hierdoor moet je vaker plassen. Daarnaast daalt je bloeddruk. Om je bloeddruk weer normaal te maken, moet je veel water drinken. Anders krijg je koppijn :wink: Dus volgend keer als je flink bier hebt gedronken dan weet je wat je moet doen :P

De reden dat je meer moet plassen als je caffeine drinkt, komt denk ik omdat je lichaam de verhoogde bloeddruk probeert te compenseren door extra vocht uit te scheiden. Maar dat weet ik niet zeker dus misschien moet je zelf de literatuur in duiken. :P
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

virchow

virchow

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2006 - 21:05

caffeine verhoogt je hartslag en je hart gaat krachtiger pompen.
Dus er wordt meer bloed per minuut rond gepompt (= hogere cardiac output).
Daardoor meer filtratie van boed in je nier en meer urine productie waardoor je vaker naar de wc moet lopen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures