Van vloeibare stof naar vaste stof

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Van vloeibare stof naar vaste stof

Ik ben momenteel bezig met afstuderen (richting interieurarchitectuur). Mijn fascinatie is de groei in de natuur. Ik wil dit met een individuele afstudeeropdracht ook gaan creëren...

Heeft iemand ideeen?

Bestaan er chemische reacties waarbij je verschillende vloeibare stoffen samenvoegt tot een vaste stof?

Bestaan er ook proefjes waarbij je bij het mengen van bepaalde stoffen het eindproduct groter wordt, zoals uitzetting, etc. die in zijn totaliteit ook uiteindelijk een vaste stof is. Net als water naar ijs. Alleen wil ik dat de stof daarna ook echt bruikbaar is. Zodat ik er bijvoorbeeld een meubel van kan maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Van vloeibare stof naar vaste stof

Je kan bij vloeibare stoffen denken aan monomeren die je laat polymeriseren. Op die manier kan je b.v. PET, coatings en dergelijke maken. Weet niet of dit is waar je heen zou willen?

Berichten: 107

Re: Van vloeibare stof naar vaste stof

polyurethaanschuim ?

P.

Berichten: 8

Re: Van vloeibare stof naar vaste stof

Bij mythbusters hadden zo ook ooit een auto gevuld met een schuim dat zich in de hele auto vulde en daarna hard werd ofzo?

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Van vloeibare stof naar vaste stof

Bij mythbusters hadden zo ook ooit een auto gevuld met een schuim dat zich in de hele auto vulde en daarna hard werd ofzo?
Kans is groot dat dat PUR-schuim is.

Reageer