aankoop Binas

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 31

aankoop Binas

Beste mensen

Ik zit in tweede jaar industrieel ingenieur chemie (academische bachelor hogeschool)

Ik vraag me af of het interessant is dat ik een BINAS koop of niet? Ik vind zo meteen geen inhoudsopgave. Ik vraag dit omdat ik in België woon.

Of misschien kan iemand me andere naslagwerken voorstellen die dan meer naar de chemie zijn gericht?

Groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: aankoop Binas

Als je op dat niveau zit, doe je dan een plezier en schaf je het handbook of chemistry and physics aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: aankoop Binas

Binas is leuk maar wat Fuzzwood zegt kan je beter naar het handbook overstappen.

Berichten: 157

Re: aankoop Binas

Dat boek kost wel even een dikke 100 euro. En het is online te lezen.

http://www.hbcpnetbase.com/

Dus misschien is een binas niet zo'n slecht idee? Die kost maar 2 tientjes ofzo. Dat is toch voldoende voor tentamens? En mocht je het thuis een keer nodig hebben, zet je je pc even aan ;)

Berichten: 541

Re: aankoop Binas

Je moet wel inlog gegevens hebben. Op universiteiten en hogescholen kun je er vaak bij, maar thuis wordt het al wat lastiger.

Berichten: 723

Re: aankoop Binas

sradracer schreef: Dat boek kost wel even een dikke 100 euro. En het is online te lezen.

http://www.hbcpnetbase.com/

Dus misschien is een binas niet zo'n slecht idee? Die kost maar 2 tientjes ofzo. Dat is toch voldoende voor tentamens? En mocht je het thuis een keer nodig hebben, zet je je pc even aan ;)
Binas wordt in België niet gebruikt om allerlei opzoekingen in te doen. Waarden worden gegeven of je moet ze van buiten kennen (bij ons dan toch wat betreft indurstriëel ingenieur)...

Heb zelf geen idee wat er in dat boekje in staat :-k .

Berichten: 654

Re: aankoop Binas

Binas is erg beperkt en eigenlijk alleen geschikt voor de middelbare school. Zelfs voor de latere klassen is de Binas vaak niet toereikend.

Berichten: 31

Re: aankoop Binas

Bedankt voor de reacties misschien koop ik me het handbook wel aan

Berichten: 1.122

Re: aankoop Binas

tip: koop 'm tweedehands.

de prijs van de versie van vorig jaar is ±50% van de prijs van de nieuwste versie (bij De Slegte).

En het verschil tussen de 89e en 90e zul je niet snel merken verwacht ik...

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: aankoop Binas

nee daar heb je wel gelijk in, ik heb nog een oudere versie en heb laatst een copy van de nieuwe kunnen inzien. Over het algemeen is de informatie het zelfde soms alleen anders geplaatst

Reageer