Permeabele buizen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Permeabele buizen

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar permeabele buizen die zelf geen absorberend vermogen hebben. Ik zal even kort uitleggen waarvoor.

Wij(vakgroep EFSM op de Universiteit Twente) zijn bezig met een onderzoek waarin we het voorbehandelen van katoen milieuvriendelijker willen maken. Dit willen we doen dmv enzymen ipv van veeeeeeeel NaOH. Omdat enzymen qua molecuulgrootte nogal verschillen van NaOH willen we het massatransport in kaart brengen door een vezel te vergroten. Dit willen we doen door een permeabele buis te vullen met watten en deze dan in een bad met aangekleurde enzymen te leggen en deze te vergelijken met een buis die in NaOH heeft gelegen. Door dwarsdoorsnedes in de tijd te nemen zouden we zo moeten kunnen zien hoeveel invloed de molecuulgrootte heeft op het massatransport.

Nou is mijn probleem dat ik geen buizen kan vinden hier in de buurt. Wel china, india enzo, maar ten eerste zit je dan aan een levertijd van 30 dagen vast en je moet minimaal 100 meter bestellen. Aangezien het om laboratoriumexperimenten gaat is 100 meter iets te veel van het goede.

URL van een voorbeeldje:

http://www.alibaba.com/product-gs/26543291...eable_hose.html

Misschien niet echt een uitdaging voor de pure chemici, maar misschien is er iemand die me een richting kan geven. Tnx alvast

Berichten: 306

Re: Permeabele buizen


Reageer