[scheikunde] Samenstelling badzout

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 2

[scheikunde] Samenstelling badzout

Onderwerp is gesloten, bedankt voor de hulp

Berichten: 1.379

Re: [scheikunde] Samenstelling badzout

Ik kan mij voorstellen dat Sophie123 in de war raakt van al die ionen die hier worden genoemd. Natuurlijk kun je die allemaal analyseren. Maar wat is daarvan de zin? In hoeveel water ga je dit badzout gebruiken?

Ik ben zelf ook eens gaan zoeken. Maar ik kwam daarbij op allerlei niets zeggende mededelingen over een unieke samenstelling en een reinigende werking op het lichaam. Wat is hier eigenlijk uniek aan?

De werking van een badzout blijft zo een raadsel. Speelt de osmotische waarde en daarmee de waterhuishouding van de huid een rol? Waarom zoveel magnesium en kalium en zo weinig natrium?

Aan een fysiologische werking van dit zout zal ik maar niet denken. Een grote hoeveelheid kalium in het lichaam is heel riskant voor de hartwerking. Wie met dit spul in een bad gaat zitten moet de mond goed dicht houden.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Samenstelling badzout

htwefqvw

Berichten: 541

Re: [scheikunde] Samenstelling badzout

1 van de weinige manier om ze aan te tonen en ook nog de concentratie te bepalen is met AES of anders AAS. Vraag eens een hogeschool of universiteit in de buurt die hebben vast wel een AAS staan. Meestal zijn deze wel bereid om te helpen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Samenstelling badzout

Beetje jammer dat de vraagsteller zijn berichten heeft gewist.

Of jammer... zeg maar gewoon grof.

Slotje
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten