Springen naar inhoud

koffie diesel

• Log in om te kunnen reageren

midix

midix

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2010 - 12:18

Hallo,

Ik kwam laatst op internet een artikel tegen van iemand die biodiesel wist te maken van koffiedrap. Nu ben ik zelf voor school bezig met een project om hetzelfde te bereiken. Maar wij zijn Automotive studenten en geen scheikundige.

Heeft er iemand verstand van het omzetten van Drap naar Bio-diesel? We hebben het een en ander gevonden over het omzetten dmv ethers. Maar hoe werkt dit?

Thanx!

Adios,

Midas [kern]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

SamtheChemist_CF

SamtheChemist_CF

• >250 berichten
  • 560 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2010 - 14:36

Is het misschien mogelijk dat je een link plaatst naar het artikel en/of van het geen wat je hebt gevonden over de omzetting mbv ethers.

Misschien kunnen we je dan wat beter op weg helpen. Dit is niet echt genoeg info om mee te werken naar mijn idee

midix

midix

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2010 - 19:50

hallo,

oke daar had ik niet aan gedacht.
bij deze de link:
http://www.chemistry...ieselCoffee.htm

Alvast bedankt,

Midas

Nelis77

Nelis77

• >25 berichten
  • 65 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 mei 2010 - 13:13

Eigenlijk heel simpel: koffiebonen bevatten olie, het is deze olie die omgezet wordt in biodiesel. De ether (of een ander solvent) heb je dan nodig om je olie te extraheren uit je drap.
Je kan dan wel enkel drap gebruiken die ik een papieren koffiefilter heeft gezeten en geen drap die zo in heet water geroerd is (zoals in vele scandinavische en oost europese landen) want dan is er reeds de meeste olie uit ge-extraheerd met je hete water (de koffie is dus gezonder in ScandinaviŽ :) )
Begin dus maar met gebruikte Senseo-pads te verzamelen en open te scheuren ;)

Groeten
Nelis

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2010 - 20:20

het is drab 8-)

Dat is een erg zinvolle bijdrage aan de discussie...

Vandaag toevallig in de Volkskrant: DSM heeft een nieuwe techniek bedacht om van plantaardig afval (maÔsbladeren, GFT etc) bioethanol te maken. Alhoewel geen biodiesel, is het zeker een biobrandstof.
http://www.volkskran...hanol_uit_afval

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures