weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

fie ? of een doordenkertje en leuke / niet al te moeilijke vraag voor vwo5?

bij voorbaat dank.

Berichten: 723

Re: weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

Je bedoelt een soort quizvraagje ofzo?

Waarschijnlijk te eenvoudig, maar goed :) . De Van Deemter vgl bij cappilaire en gepakte GC zijn verschillend. Waarin verschillen ze en hoe komt het?

Berichten: 4

Re: weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

Ronnie schreef: Je bedoelt een soort quizvraagje ofzo?

Waarschijnlijk te eenvoudig, maar goed :) . De Van Deemter vgl bij cappilaire en gepakte GC zijn verschillend. Waarin verschillen ze en hoe komt het?
Ik ben ook leerling en het is voor mijn medeleerlingen.

Als afsluiting van mijn presentatie over GC wil ik ze een discussievraag meegeven die niet in 10 seconden te beantwoorden is. Ze hebben nog geen achtergrondkennis, maar ik vertel in het kort hoe het werkt en welke toepassingen er zijn.

Uw vraag is te moeilijk denk ik , want ik (en de rest dan zeker niet) heb nog nooit van Deemter vgl bij cappilaire gehoord, sorry

Berichten: 723

Re: weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

inggridj schreef:
Ronnie schreef: Je bedoelt een soort quizvraagje ofzo?

Waarschijnlijk te eenvoudig, maar goed  :) . De Van Deemter vgl bij cappilaire en gepakte GC zijn verschillend. Waarin verschillen ze en hoe komt het?
Ik ben ook leerling en het is voor mijn medeleerlingen.

Als afsluiting van mijn presentatie over GC wil ik ze een discussievraag meegeven die niet in 10 seconden te beantwoorden is. Ze hebben nog geen achtergrondkennis, maar ik vertel in het kort hoe het werkt en welke toepassingen er zijn.

Uw vraag is te moeilijk denk ik , want ik (en de rest dan zeker niet) heb nog nooit van Deemter vgl bij cappilaire gehoord, sorry
A oke, sorry. Dacht dat het in de les behandeld was.

In dat geval kan je mss een vraag stellen die gericht is tot het kookpunt van de componenten. Kan wel niet direct bekende verbindingen bedenken met een hoog kookpunt...

Berichten: 654

Re: weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

Ronnie schreef:
inggridj schreef:
Ronnie schreef: Je bedoelt een soort quizvraagje ofzo?

Waarschijnlijk te eenvoudig, maar goed :) . De Van Deemter vgl bij cappilaire en gepakte GC zijn verschillend. Waarin verschillen ze en hoe komt het?
Ik ben ook leerling en het is voor mijn medeleerlingen.

Als afsluiting van mijn presentatie over GC wil ik ze een discussievraag meegeven die niet in 10 seconden te beantwoorden is. Ze hebben nog geen achtergrondkennis, maar ik vertel in het kort hoe het werkt en welke toepassingen er zijn.

Uw vraag is te moeilijk denk ik , want ik (en de rest dan zeker niet) heb nog nooit van Deemter vgl bij cappilaire gehoord, sorry
A oke, sorry. Dacht dat het in de les behandeld was.

In dat geval kan je mss een vraag stellen die gericht is tot het kookpunt van de componenten. Kan wel niet direct bekende verbindingen bedenken met een hoog kookpunt...
Limoneen, carvon, menthol, kamfer, anisol, eugenol, vanilline etc. Om maar wat zeer bekende stoffen op te noemen :P

Berichten: 723

Re: weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

wouterman schreef:

Limoneen, carvon, menthol, kamfer, anisol, eugenol, vanilline etc. Om maar wat zeer bekende stoffen op te noemen :P
Hebben allen een kookpunt onder de 300°C en de meeste zelf maar een kookpunt van 200°C...

Zijn die niet te "gebruiken" met GC?

Berichten: 654

Re: weet iemand een leuke discussie bij gaschromatogra

Ah, je bedoelt juist dat je verbindingen zoekt die niet meer met de GC te gebruiken zijn en dus een ècht hoog kookpunt hebben. Dat begreep ik verkeerd.

Reageer