Vakantiewerk Lab

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

Vakantiewerk Lab

Hallo allemaal,

Allereerst weet ik niet of ik dit topic hier hoort te staan of dat het hier überhaupt mag staan, ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen (ik merk het vanzelf wel).

Ik ga binnenkort vakantiewerk doen op een niveau 3 laboratorium. Ik heb hier al een tijd stage gelopen. Het salaris rekenen zij als het minimum(jeugdloon als het goed is) + 1 jaar.

Ik ben overal op ingewerkt en zal dus 'meer' dan 'vakantiewerk' doen. Heb ik in dit geval dan geen recht op het minimumloon van een niveau 3 laborant? Ik weet niet echt hoe het zit met salarissen en zo. Maar ik zou graag meer willen krijgen aangezien ik overal op ingezet kan worden en niet meer ingewerkt hoef te worden. Anders voel ik me eerlijk gezegd behoorlijk tja.. hard werken voor weinig centen. :(

En als het uitzichtloos is dan zal ik maar lekker op mijn gemak moeten werken, beetje koffie drinken en zo :D/

Is er iemand hier in het bedrijfsleven met ervaring over dit soort zaken?

Groetjes :)

Re: Vakantiewerk Lab

Je moet betaald worden voor het werk dat je moet doen, als je bent aangenomen als vakantiewerker die hand en spandiensten moet verrichten op het laagste nivo dan zou je kunnen zeggen dat het minimumloon korrect is.

Je probleem is dat je overgekwalificeerd bent als vakantiewerker en op hoger nivo denkt te gaan funktioneren en dan is er maar een oplossing ga met je baas praten of het de bedoeling is dat je het zwaarder werk gaat doen en als je baas dit bevestigt zou je kunnen vragen of het niet redelijk is dat je navenant betaald zou moeten krijgen.

Berichten: 31

Re: Vakantiewerk Lab

Ik heb ook in dit soort situaties gezeten en kreeg altijd betaald naar de functie, niet naar de leeftijd. Maar denk dat dit per bedrijf verschilt.

Reageer