Milieuchemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 220

Milieuchemie

Hallo mensen ik heb een tentamen milieuchemie dat bestaat uit Natuurlijke stofstromen , onnatuurlijke stofstromen en milietoxicologie. Nou heb ik echter drie vragen betreffende deze vakken die ik niet echt wist waar ik ze moest stellen op het forum.

1)Hoe komt het dat wemet de huidige theorie denken dat onze voorouders uit de bomen komen?

2)Hoe komt het dat grote organisme gevoeliger zijn voor carcinogeniteit?

3) Waarom is een jong ecosysteem niet zo sterk?

Alvast bedankt!

Berichten: 2.337

Re: Milieuchemie

1) Wat bedoel je met uit de bomen komen? Afstammen van een gemeenschappelijke voorouder van de apen?

2) Ik denk, hoe groter het organisme hoe meer cellen en bijgevolg meer kans op schadelijke mutaties die leiden tot kanker.

Re: Milieuchemie

Mijn antwoorden

1 Omdat apen in bomen leven.

2 Grote organismen hebben meer cellen dus er kan vaker wat mis gaan.

3 Om dat het nog moet groeien.

Nu kun je posten wat je van deze antwoorden vindt en wat er anders aan moet zijn of wat er fout is ;)

Wij reageren dan wel weer op jou posts en komen er vanzelf antwoorden.

Berichten: 220

Re: Milieuchemie

jhullaert schreef: 1) Wat bedoel je met uit de bomen komen? Afstammen van een gemeenschappelijke voorouder van de apen?

2) Ik denk, hoe groter het organisme hoe meer cellen en bijgevolg meer kans op schadelijke mutaties die leiden tot kanker.
1) ja zo formuleerde de docent het letterlijk als toetsvraag.

Berichten: 2.337

Re: Milieuchemie

Ah ik denk dat ik het weet! Opponeerbare duimen wijzen daarop.

3) Bij jonge ecosystemen zijn er weinig individuen, weinig genetische variatie dus veel vatbaarder voor genetische afwijkingen (d.m.v. genetische drift) en ook voor verandering in selectiedruk. (met natuurlijke selectie tot gevolg)

Reageer