Springen naar inhoud

Ozon VS Metaal

• Log in om te kunnen reageren

Floris Bachelor

Floris Bachelor

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 15:25

Zelf heb ik een klein project'je gestart i.v.m. met dit onderwerp: O3 Fuel Saver

Echter zijn er een paar kleine probleempjes... Ozon voert blijkbaar een reactie uit met metalen onderdelen waarbij een groen achtig poeder ontstaat.

Weet iemand hier iets meer over te vertellen? Is hier een soort van coating laag mogelijk?

De ozon wordt opgewekt door een corona discharge.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 15:53

Welke metalen onderdelen? Een auto zit nogal vol met metalen onderdelen. Groenachtig poeder klinkt als een koper- of nikkelverbinding.

Verder wil ik nog wat zeggen over je project: hoe kan 1 gram per uur ozon je verbruik met 25% laten dalen? En waar haal je de energie vandaan om je ozon te produceren?

Veranderd door wouterman, 30 mei 2010 - 15:53

Floris Bachelor

Floris Bachelor

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 16:05

hoe kan 1 gram per uur ozon je verbruik met 25% laten dalen? En waar haal je de energie vandaan om je ozon te produceren?

Wel echt heel veel weet ik er niet over, daarom wil ik er meer over weten... Maar ik weet wel dit:

Energie om ozon te produceren:
"Our Ozonesave System used the Corona discharge method to create ozone by applying voltage to a metallic grid sandwiched between two dielectrics. The high voltage passes through the dielectric to a grounded screen/plate and in the process, creates ozone from oxygen present in the chamber. These processes split oxygen molecules into single oxygen atoms (O) and the atoms combine with another oxygen molecule (O2) to form ozone (O3)." [http://www.o3save.com/]

Verbruik daling(1g ozon is veel weet je...):
"The ozone generator produces the ozone and transports it from the air pump through the tube into the vehicle air intake system to supplement the fuel combustion. The ozone produced will burn more efficiently with the fuel oil, and therefore reduce fuel consumption and provide better power. After certain density's ozone enters the air cylinder, meets the high temperature immediately the reduction oxygen, makes in air cylinder's air-fuel ratio to increase rapidly, thus increased the automobile advance power (the direct effect can be felt obviously as the driver's accelerator changed lighter, as the vehicle has more power). The oxygen and the oil gas hybrid burning, achieves the combustion province oil the goal. In addition, the combustible substance the ratio of combustion burns in the ozone in the oxygen is more violent, may obtain a higher temperature. Because also has the massive oxygen production, causes the gasoline, the diesel oil combustion fuller to be more thorough, thus reduced in large scale the automobile exhaust the noxious gas carbon monoxide and the hydrocarbon emissions. Specially the diesel car, might in the very obvious observation exhaust black smoke not be able to see (to reduce nearly 30%-90%), played the environmental protection role truly." [http://www.o3save.com/]

Floris Bachelor

Floris Bachelor

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 16:12

Welke metalen onderdelen? Een auto zit nogal vol met metalen onderdelen. Groenachtig poeder klinkt als een koper- of nikkelverbinding.

Het groene poeder wordt gevormd in het inlaatspruitstuk(staal) en de connector(plastic en staal) in de verbrandingsmotor.

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 21:43

hoe kan 1 gram per uur ozon je verbruik met 25% laten dalen? En waar haal je de energie vandaan om je ozon te produceren?

Wel echt heel veel weet ik er niet over, daarom wil ik er meer over weten... Maar ik weet wel dit:

Energie om ozon te produceren:
"Our Ozonesave System used the Corona discharge method to create ozone by applying voltage to a metallic grid sandwiched between two dielectrics. The high voltage passes through the dielectric to a grounded screen/plate and in the process, creates ozone from oxygen present in the chamber. These processes split oxygen molecules into single oxygen atoms (O) and the atoms combine with another oxygen molecule (O2) to form ozone (O3)." [http://www.o3save.com/]

Verbruik daling(1g ozon is veel weet je...):
"The ozone generator produces the ozone and transports it from the air pump through the tube into the vehicle air intake system to supplement the fuel combustion. The ozone produced will burn more efficiently with the fuel oil, and therefore reduce fuel consumption and provide better power. After certain density's ozone enters the air cylinder, meets the high temperature immediately the reduction oxygen, makes in air cylinder's air-fuel ratio to increase rapidly, thus increased the automobile advance power (the direct effect can be felt obviously as the driver's accelerator changed lighter, as the vehicle has more power). The oxygen and the oil gas hybrid burning, achieves the combustion province oil the goal. In addition, the combustible substance the ratio of combustion burns in the ozone in the oxygen is more violent, may obtain a higher temperature. Because also has the massive oxygen production, causes the gasoline, the diesel oil combustion fuller to be more thorough, thus reduced in large scale the automobile exhaust the noxious gas carbon monoxide and the hydrocarbon emissions. Specially the diesel car, might in the very obvious observation exhaust black smoke not be able to see (to reduce nearly 30%-90%), played the environmental protection role truly." [http://www.o3save.com/]

1 gram ozon is veel voor onze gezondheid. Maar voor een verbrandingsreactie is dit niets. Per gram benzine verbruik je ruim anderhalve gram zuurstof in de vorm van O2 (uitgaande van heptaan ipv benzine). Met ozon heb je niet minder nodig om een schone reactie te bewerkstelligen, dus daar gebeurt niets speciaals. Het zou kunnen dat er meer warmte (=energie) vrijkomt bij een verbranding met ozon.

Echter, als een normale auto per kilometer ongeveer 40 g (1:20) benzine verbruikt, dan verbruikt ie dus ook zo'n 60 mL zuurstof. Zeg dat een optimale snelheid van 70* km/h wordt bereikt, dan verbruik je dus zo'n 4200 g zuurstof. Die ene gram ozon is dus zo'n 0.02% van het totaal. Dus ook al komt er 100% meer energie vrij bij de verbranding van benzine met ozon, wat ik sterk betwijfel, dan nog kom je uit op een efficiŽntieverhoging van 0.04%.

En dan denk ik nog niet eens aan de energie die nodig is om het ozon te maken, want dat kost ook een hoop energie die je normaal gesproken zou gebruiken om je auto te laten rijden.

**

*: ik heb geen idee wat de optimale snelheid van een auto is?
**: dit is een berekening uit mijn hoofd, dus cut me some slack :D

Het groene poeder wordt gevormd in het inlaatspruitstuk(staal) en de connector(plastic en staal) in de verbrandingsmotor.

Lost dat groene poeder ook ergens in op? Organische oplosmiddelen,zoutzuur, zwavelzuur, salpeterzuur etc.

Veranderd door wouterman, 30 mei 2010 - 21:47

Floris Bachelor

Floris Bachelor

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 21:55

Ahzo amai, dat is goed dat ik dat weet.

Maar daar gaat het hem eigenlijk niet om. Er wordt een probleem vastgesteld en dat moet opgelost worden. Dat is mijn bijdrage aan het project.

Het probleem is dus dat de ozon reageert dus met de binnenwand tot een vorming van een groen achtig poeder, vergelijkbaar met roest denk ik(oxidatie van het metaal).

Je theorie over ozon dat dan meer energie opwekt(meer warmte) klopt wel denk ik want dat is ook een van de problemen. Een bepaald onderdeel("een tube") zou hittebestendig moeten zijn maar na een paar maanden vertoond deze toch barsten... waarschijnlijk door die verhoogde temperatuur dan...

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 21:59

Nee, ozon valt alles aan. Dat noemen we ozonolyse.
http://en.wikipedia....wiki/Ozonolysis

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures