Zuiverheid NaOH

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 2

Zuiverheid NaOH

Goeiedag mensen , zit met een vraagje over een bepaald product.

Heb hier NaOH(sodium hydroxide) liggen van het merk "Forever", dat gebruikt wordt als ontstopper.

Het zijn dus van die witte koreltjes, ik zou ze nodig hebben voor een dimitri extractie maar de zuiverheid van het product staat niet vermeld.

Kan deze nergens terugvinden, het eindproduct is als rookwaar bestemd.

Nu vroeg ik mij af of deze onzuiverheden vrijkomen bij een temperatuur van 70-80 graden.

Kan ik er vanuit gaan dat deze 99% NaOH bevat of is dit niet de minimum norm?

Moet ik dan beter naar de farmacien gaan achter zuivere NaOH of is dit niet nodig bij deze lage verbranding/damp waarde?

Groetjes van de psy 8-) [-X

Berichten: 157

Re: Zuiverheid NaOH

je naam icm een vraag over gootsteenontstopper zegt mij alweer genoeg.

"We" kunnen wel weer niet gaan reageren en bannen, maar dat houd je dan toch niet tegen om het voor drugs te gebruiken. Dus hier een tip.

Gebruik GEEN gootsteenontstopper, maar probeer ergens aan zuivere NaOH te komen. Is wel wat beter voor je gezondheid.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Zuiverheid NaOH

^^ second that.

Denk er aan dat je hier geen synthese mag bespreken of mag noemen waar je je waar vandaan haalt. Zolang dat niet gebeurt, gaan we ervan uit dat het nog kan.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Zuiverheid NaOH

Volgens mij neemt NaOH uit de lucht CO2 op waardoor je NaOH vervuilt, dus niet open laten staan (neemt ook vocht op). :)

Berichten: 2

Re: Zuiverheid NaOH

Thx voor de repley alvast, indd gezondheid staat centraal [!]

Heb ng net twee vraagjes. :oops:

Wat is de zuiverste nafta die vrij te verkrijgen is, wasbenzine of toch eerder terpentine? (ether lijkt me een beetje te gevaarlijk en chloroform moeilijk vindbaar)

Ook al is er een kleine NaOH verontreiniging dan verdampt die toch niet mee met de nn-dmt die aan zeer lage temperaturen verdampt?

Afbeelding Groetjes Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Zuiverheid NaOH

Na de verkiezingen ga je achter de tralies [-X

Denk eraan dat alle hulp, inlichtingen, verkoop, gelegenheid geven voor het maken/verwerken van drugs strafbaar is. (artikel 10a van de opiumwet).

Maximum strafdreiging 6 jaar.. (Bron KLPD)

Berichten: 157

Re: Zuiverheid NaOH

ach. iedereen hier geeft antwoord voor de verkiezingen, dus nu mag het nog.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Zuiverheid NaOH

Het is me nog heel even niet duidelijk of dit nou goed of slecht gaat.

Ik heb het team even om hun mening gevraagd, tot die tijd een in eerste instantie tijdelijk slotje.

Ik hoop later meer [!]
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten