Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Weet iemand waar ik Koper Sulfaat kan krijgen/kopen??, ik wil het gebruiken om kristallen van te maken

Berichten: 2.337

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Je kan dat heel goedkoop vinden bij de keramieker in je buurt.

Berichten: 4

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

hmm dat is een probleem er zit volgens mij geen keramieker bij mij in de buurt, misschien een ander idee?

Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Beste,

"Kalken" is dit OOst vlaanderen? Belgie ? dan denk ik dat een gewone apotheker dit moet kunnen bezorgen.

Een gekende leverancier is VWR international maar ik weet niet of een 'particulier hier kan kopen.

Telefoneren kan altijd, en vragen..... staat vrij.

Berichten: 2.337

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Beste partick, Dat is inderdaad Oost-vlaanderen maar ik heb CuSO4 in mijn bezit, ik ben niet de vraagsteller. :D

bfmv van welke regio ben je? Er zijn overal keramiekers alleen zijn die niet zo bekend.

Je kan het ook altijd bij labstuff bestellen. www.labstuff.nl

VWR gaat dit nooit leveren aan particulieren, het gaan nog veel aan transportkosten bijkomen ook en dat voor een beetje kopersulfaat.

Berichten: 3.145

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

In Leuven zit een drogist die veel chemicalien verkoopt.

http://goudengids.truvo.be/Drogisterijen/T...1162_6460_00000

Berichten: 4

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

ik woon in joure (friesland), maar bedoel je daar een potten bakker mee ofzo??

Berichten: 3.145

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Een keramieker is een zaak die benodigdheden voor o.a. pottenbakkerij, maar ook voor maken van gekleurd glas en dergelijke aanbiedt. Dit soort zaken hebben in het algemeen een aardig assortiment aan metaalzouten (carbonaten, oxiden en sulfaten zijn de meest gangbare).

In Friesland zit er ook eentje, in Surhuisterveen (vlak bij Drachten):

http://www.creavisie.com/

Vanuit Joure goed te berijden ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Ik had voeger een chemiedoos waar ook o.a. kopersulfaat inzat. ;)

Nou ja, niet dat het van belang is.
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

dubbel gepost..

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Maar waarom moet die keramieker bij je in de buurt zittten?????

Ze sturen het allemaal per POST naar je toe.

Chemicalien kopen moet je je niet voorstellen zoals met een boodschappenmandje langs de schappen van een albert heyn lopen.

Een enkele keramieker heeft wel een gewone winkel, maar die zitten niet in iedere regio

Berichten: 4

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

ja "labstuff" dat weet ik, maar meestal scheelt het flink om zelf langs te gaan dan om het te bestellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Zoals gezegd; je kan niet langsgaan bij een chemicalienwinkel.

Tenzij je het bij een drogist haalt of bij een keramieker zoals Keramikos in Haarlem. Je kan dan meteen de drogist in Haarlem proberen (van der Pigge)

Kost je wel een vermogen aan benzine of treinkaartjes...

Berichten: 306

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Je kunt het beste de kopersulfaat bij Quaron in Zwijndrecht bestellen,

deze hebben een distributiecentrum in Drachten, en aangezien kopersulfaat

een veelgebruikte stof is in het laboratorium, zullen ze die hoogstwaarschijnlijk daar in het distributiecentrum ook wel op voorraad hebben! Dan heb je de stof binnen een dag na bestelling.........

Berichten: 3.145

Re: Waar kan ik Koper Sulfaat kopen/krijgen?

Quaron lijkt mij typisch zo'n bedrijf dat niet rechtstreeks aan particulieren levert. Het lijkt mij dat bfmv een particulier is die wat wil experimenteren met kopersulfaat. Er blijven dan twee opties over en de ene is dan bestellen via Internet bij bijv. Labstuff, Keramikos of een andere online verkoper, de andere optie is om toch een eindje te rijden (in zijn geval naar Surhuisterveen, dat lijkt mij het meest nabij) en kopersulfaat op te halen. Ik zou in het laatste geval wel even bellen of ze het op voorraad hebben liggen. Het zou sneu zijn als je enkele tientallen kilometers rijdt om er vervolgens achter te komen dat ze het volgende week weer in huis hebben.

Reageer