Springen naar inhoud

scheikunde PH

• Log in om te kunnen reageren

flexa

flexa

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2010 - 19:33

Hoi mensen,

Ik ben een meisje uit klas 3 van een gymnasium en ik heb een scheikundig probleem:
Onze scheikunde leraar is ontzettend lui en hij heeft ons de opdracht gegeven om zelf uit te zoeken hoe je met ph rekent, ons wat spullen te geven waaronder azijn en rode kool, en daar zelf een practicum mee te doen.
Vervolgens moeten we een verslag schrijven wat zwaar meetelt voor ons eindcijfer.
Maar alle berekeningen op internet snap ik niet.
Ik ben ook niet goed in scheikunde, molberekenen is al lastig.

Is er iemand die zo veel geduld heeft dast hij mij wil helpen?

xxx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DeeVee

DeeVee

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2010 - 21:11

We willen wel maar je zal ons toch wat meer moeten vertellen. Weet je wat pH betekent? Weet je wat een logaritme is? Wat heb je nog allemaal gekregen naast rode kool en azijn? Wat moet/wil je juist berekenen?

Tip: kook de rode kool blaadjes. Snij ze in reepjes. Dompel een reepje in wat verdunde azijn, gedestilleerd water en zeepsop. Kijk naar de kleur van je reepje [|:-)]

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 08 juni 2010 - 06:28

Is het...

Onze scheikunde leraar is ontzettend lui

... of zou het toch anders zitten? ;)
Nou ben ik niet zo'n fan van het probleemgestuurd onderwijs, tweede fase en wat dies meer zij, maar volgens mij overdrijf je het :D

Desalniettemin, als je googlet op "proefje rode kool" kom je al heel wat tegen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 juni 2010 - 12:55

Molberekenen is niet lastig, dat heb ik zelfs mijn moeder aangeleerd gekregen. Je moet je er alleen in willen verdiepen en zeker niet verwachten dat je het de 1e keer begrijpt. Dus voor jezelf zoeken bijvoorbeeld: wat is het begrip mol, en wat kan ik daar nu eigenlijk mee.

Veranderd door Fuzzwood, 08 juni 2010 - 12:55

Choba

Choba

• >250 berichten
  • 421 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2010 - 13:09

Molberekenen is niet lastig, dat heb ik zelfs mijn moeder aangeleerd gekregen.

Haha. :D

Hier is misschien een goed begin voor mol: http://www.wetenscha...ium=phpbb-redir

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures