Springen naar inhoud

kunststof "wals"

• Log in om te kunnen reageren

ststeffie

ststeffie

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2010 - 06:10

Hallo,
Ik had een vraagje wat betreft de kunststof "wals". Ik weet niet zeker of de techniek zo heet (ik kan namelijk niet zo veel vinden op google), de leraar die ik heb noemde het zo.
Ik ben een brandvertragerverslag aan het maken, en we moeten technieken om brandvertragers te mengen met een bepaald kunststof, uitleggen.

Ik kan alleen niet zo veel vinden, ik weet wel dat het een techniek is dat het materiaal geperst wordt zodat het mengt, maar meer ook niet. (zoveel stond in mijn kunststof informatieboek 8-[ )

Kan iemand mij helpen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ronnie_CF

Ronnie_CF

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2010 - 06:46

Dat kan met verschillende technieken, waaronder inderdaad een soort wals, een dubbele schroefextruder of een Banbury mixer. Van deze laatste een foto:

Geplaatste afbeelding

Bij al deze methoden "mix" je gewoon je kunstof met je additief (in dit geval brandvertrager) door een grote wrijf en schuifkracht aan te leggen op het mengsel.

Bigphilly

Bigphilly

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2010 - 09:57

Interessant :) Dus door de wrijvingswarmte hechten de twee materialen aan elkaar door diffusie? Of zie ik dat nu verkeerd?

ststeffie

ststeffie

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2010 - 21:53

Ja, extruderen was het juiste woord wat ik zocht! Heel erg bedankt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures