Confidentieel onderzoek

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Confidentieel onderzoek

Hoi iedereen,

Ik zal mee eerst even voorstellen ik ben Ronald 21 jaar en ik ben bezig met afstuderen voor het HLO.

Mijn vraag is als volgt:

Ik heb stage gelopen bij een instelling waar ze onderzoek deden naar stof X. Stof X is een stof die redelijk nieuw is en waar je leuke dingen mee kunt bereiken. Er is al wat gepubliceerd over Stof X maar nog niet heel veel.

Nu wil het bedrijf waar ik aan het afstuderen ben soort gelijke stoffen gaan produceren in een andere host. Mag ik dan het idee opperen om ook Stof X te gaan produceren omdat dit wel eens wat leuks zou kunnen opleveren. Uiteraard noem ik hier niet bij dat ze bij die instelling ook daarmee bezig zijn.

Beide zijn confidentiële onderzoeken.

Ik vraag me dit gewoon uit nieuwsgierigheid af zodat als ik straks ga werken ik weet in welke mate ik mee kan denken met een onderzoek.

Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel maar ik kan er niet heel veel over zeggen ivm de geheimhouding.

Berichten: 654

Re: Confidentieel onderzoek

Als beide bedrijven aan confidentiëel onderzoek doen, doe je er goed aan om het niet te zeggen. Je zal toch moeten aangeven hoe je aan het idee komt en als blijkt dat het vertrouwelijk was, zal zowel je oude werkgever als je huidige werkgever dat niet op prijs stellen. Je schaadt op die manier waarschijnlijk alleen maar je eigen betrouwbaarheid.

Doorgaans blijven confidentiële onderzoeken gewoon dat wat ze zijn: confidentiëel.

Berichten: 723

Re: Confidentieel onderzoek

Heb je op je stage geen confidentialiteitsverklaring moeten ondertekenen ofzo? Als dat niet het geval is en er is aan jouw gevraagd of gezegd: "gelieve dit voor jezelf te houden", dan kan daar niets op gezegd worden. Maar zoals Wouterman zegt zullen ze bij het houdig bedrijf allicht wel meer informatie vragen.

Reageer