Springen naar inhoud

[scheikunde] Opgave

• Log in om te kunnen reageren

Arian Schouten

Arian Schouten

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2010 - 18:05

Beste mensen,

zou iemand mij misschien kunnen helpen bij het beantwoorden van de volgende vraag? Vraag a is goed te doen, maar vraag b krijg ik maar niet beantwoord.

Opgave 1.5
Een vergaderzaaltje heeft een inhoud van 100 m3 en wordt geventileerd met een verse luchtstroom van 100 m3 per uur. Het ventilatiegetal van de ruimte is dus 1 per uur. Dit is een normale waarde voor kantoren en dergelijke. Om 9.00 uur begint een vergadering met twintig personen. Per uur worden in de vergaderruimte 20 sigaretten gerookt, ongeveer gelijk verdeeld in de tijd. Bij het roken van ťťn enkele sigaret komt gemiddeld 500 milligram koolmonoxide vrij. De bovengrens voor de koolmonoxideconcentratie die wettelijk is toegestaan in werkruimten is 50 milligram per m3.

a. Bereken de koolmonoxideconcentratie in de stationaire toestand. Antwoord: 100 mg/m3.

b. Hoe laat wordt de wettelijk toegestane bovengrens van de kool-monoxide concentratie bereikt? Antwoord: 9,693 uur.

Geef duidelijk aan welke aannamen U maakt bij Uw berekeningen.

Het is een differentiaalvergelijking, waar ik maar niet uit kom. De antwoorden zijn bij de vragen gegeven.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Groetjes,

Arian

Veranderd door Arian Schouten, 19 juli 2010 - 18:05

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 juli 2010 - 19:30

Hoeveel mg/seconde gaat de ruimte in, en hoeveel mg/seconde uit (de laatste is natuurlijk een functie van de concentratie)?

Hint: 0,693 is ln(2)

Veranderd door rwwh, 19 juli 2010 - 19:30

Arian Schouten

Arian Schouten

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2010 - 11:29

Bedankt voor je antwoord!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures