Springen naar inhoud

iPads in het onderwijs

• Log in om te kunnen reageren

wjvanzeist

wjvanzeist

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juli 2010 - 12:10

Hallo Mensen,

Ik dacht dat dit wel een goede plek was om even het volgende aan het licht te brengen:
De afdeling Scheikunde en Farmaceutische Wetenschappen van de VU gaat komend collegejaar van start met het 'mobile learning initiative'. Hierin wordt de iPad ingezet als ondersteunend apparaat om het gebruik van verscheidene digitale leermiddelen te vergemakkelen en te promoten.

Ik ben uiteraard erg benieuwd naar de reacties van de 'community' wat betreft dit soort dingen. Het is voor ons ook zeer zeker een pilot-project, in samenwerken met ons onderwijscentrum, om te kijken wat de (on)mogelijkheden zijn.

Voor de geinteresseerden: ik zal een weblog bijhouden met af en toe een update over onze bevindingen:
The Chemical iPad

Cheers,
Willem-Jan

Veranderd door wjvanzeist, 29 juli 2010 - 12:11

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 29 juli 2010 - 12:34

Ik vind dit een goede ontwikkeling. Helaas is het vaak zo dat de leermiddelen achterblijven bij te technologische vooruitgang. Ik denk dat de iPad (of, een willekeurige tabletPC) zeer nuttig is op voorwaarde dat boeken, handleidingen, etc. voor de studenten beschikbaar zijn.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

wjvanzeist

wjvanzeist

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juli 2010 - 13:50

Het is zeker zo dat vooral electonische boeken nu nog wat lastig zijn, vooral in Europa.
We zijn wel zelf druk bezig met voorbereidingen voor het maken van instructievideo's, die dan tijdens het practicum als naslagwerk gebruikt kunnen worden. Uiteraard kunnen wel alle studiehandleidingen e.d. direct overal van BlackBoard afgeplukt worden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures