wie weet goede boeken over scheikunde

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

wie weet goede boeken over scheikunde

Hoi ik ben erg geintresseerd in scheikunde, vond dit op school helaas niet zo spannend dus heb nooit echt opgelet. Nu heb ik er best wat over gelezen wat simpele proefjes gedaan.... mar ik wil meer :-). heb het boek basis scheikunde van Pearson Education gelezen en snap nu de basis best goed maar helaas wordt in dit boek alleen de basis uitgelegt en wordt er niet dieper ingegaan op de extractie en bindings methoden enzovoorts op in gegaan heb via het internet nog een paar andere boeken besteld maar doordat als je op internet niet goed in het boek kunt kijken, heb ik de verkeerde boeken gehaald waar niks nieuws in staat. wie kan me helpen aan titels van boeken waarin verder wordt ingegaan op de verschillende scheidings en bindings methoden die niet super ingewikkeld zijn .

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: wie weet goede boeken over scheikunde

In het eerste studiejaar aan de universiteit kregen wij Chemical Principles van Stephen Zumdahl. Dat is een boek waar je denk ik wel veel mee kunt. Goede uitleg maar wel diepgang over binding en allerlei principes.

Wel Engelstalig.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer