Potentie Webshop Chemie Industriele Goederen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Potentie Webshop Chemie Industriele Goederen

Beste Forumleden,

ik ben hier nieuw op het forum en vroeg me af of er in de huidige markt vraag is naar een webshop voor chemie en industriele producten?

GMP EN HACCP goedgekeurde producten zouden het assortiment kunnen uitbreiden.

Alles gecontrolleerd verkocht en door de grotere distribiteurs uit NL aangeleverd. (back 2 back)

Zie hier regelmatig websites verschijnen voor lab kwaliteit en kleine hoeveelheden, terwijl het natuurlijk ook mogelijk moet zijn om grotere hoeveelheden, verpakkingen weg te zetten, particulier en zakelijk beiden mogelijk.

Graag verneem ik van jullie of dit kans van slagen zou kunnen hebben.

mvgr,

Bestelonline

*Chemie is overal* :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Potentie Webshop Chemie Industriele Goederen

Moet kunnen, maar er zijn al diverse leveranciers die 'groot' kunnen leveren.

Assink bijvoorbeeld, alleen leveren die niet aan partikulieren.

Als je dat gaat doen wees dan op je hoede, op talloze manieren proberen criminelen spullen bij je in te kopen. Die moet je dus proberen er uit te filteren anders krijg je problemen. Ze doen het heel slinks.. men begint met een paar potjes fosfor, jood, benzochinon... zelfs Isopropylalcohol wordt momenteel op grote schaal gebruikt om een stof uit wiet te halen.

Ze staan ook zo op je stoep zonder afspraak om te proberen zulk soort spul vaak grootschalig te bestellen. Maar je krijgt ongetwijfeld bezoek van Douane/KLPD die je dit soort zaken gaan uitleggen, en wat je moet doen in zo'n geval.

Verder moet je uiteraard over opslag beschikken als je het op voorraad wil hebben

Maar kans van slagen heeft het wel, dat was je vraag.

Berichten: 3

Re: Potentie Webshop Chemie Industriele Goederen

Labstuff schreef: Moet kunnen, maar er zijn al diverse leveranciers die 'groot' kunnen leveren.

Assink bijvoorbeeld, alleen leveren die niet aan partikulieren.

Als je dat gaat doen wees dan op je hoede, op talloze manieren proberen criminelen spullen bij je in te kopen. Die moet je dus proberen er uit te filteren anders krijg je problemen. Ze doen het heel slinks.. men begint met een paar potjes fosfor, jood, benzochinon... zelfs Isopropylalcohol wordt momenteel op grote schaal gebruikt om een stof uit wiet te halen.

Ze staan ook zo op je stoep zonder afspraak om te proberen zulk soort spul vaak grootschalig te bestellen. Maar je krijgt ongetwijfeld bezoek van Douane/KLPD die je dit soort zaken gaan uitleggen, en wat je moet doen in zo'n geval.

Verder moet je uiteraard over opslag beschikken als je het op voorraad wil hebben

Maar kans van slagen heeft het wel, dat was je vraag.
Daar heb je natuurlijk een duidelijkpunt. In eerste instantie gewoon weg deze producten helemaal weren er zijn zat producten die in eerste instantie afdoende moeten zijn.

Uiteraard zijn er gegevens beschikbaar over producten die wat dat aan gaat een hoge risicofactor met zich mee draagt en hier moet een bedrijf niet in mee willen participeren.

Voorraad houden is echter geen optie, brengt veelal hoge kosten m.b.t. pand/huur/opslag (speciale eisen per product) met zich mee. Dit is op te vangen door b2b leveringen.

Berichten: 119

Re: Potentie Webshop Chemie Industriele Goederen

Er zal altijd een markt zijn, daar ben ik zeker van.

Maar er zijn altijd heel gevaarlijke dingen te doen met chemie ook natuurlijk.

Al denk ik dat je er op zich weinig aan kunt doen. Een beetje van een slim crimineel gaat toch niet al z'n producten bij dezelfde leverancier halen.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Potentie Webshop Chemie Industriele Goederen

carharttguy schreef: Er zal altijd een markt zijn, daar ben ik zeker van.

Maar er zijn altijd heel gevaarlijke dingen te doen met chemie ook natuurlijk.

Al denk ik dat je er op zich weinig aan kunt doen. Een beetje van een slim crimineel gaat toch niet al z'n producten bij dezelfde leverancier halen.
Er valt niets meer aan te doen dan criminelen te waarschuwen dat je in contact staat en afspraken hebt met de KLPD, dan druipen ze meestal wel af.

Maar het is vrij vermoeiend steeds weer zulke types aan de deur/telefoon te hebben, want mailen doen ze meestal niet.

Reageer