Springen naar inhoud

Par deos immortalis! Hoe zou jij als God de wereld zien?

• Log in om te kunnen reageren

lordofthefields

lordofthefields

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 14:49

Stel je eens voor, JIJ bent The lord, The One, een God. Hoe zou jij dan tegen de wereld aan kijken? Wat zou je doen?
wat zou je verwachten? eisen? bevelen? of toekijken?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 11 december 2005 - 16:07

Ik ben God dus ben ik almachtig. Maar ik ben ook de enige. Goede reden dus om met mijn almachtigheid ook een paar anderen almachtig te laten worden zodat we samen kunnen pokeren en bier drinken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 16:19

Ik zou de wereld zien zoals ik em nu zie.. Alleen zou ik al die menselijke trekjes van me af halen, als jaloezie, macht willen, geld verdienen ed

Een ware god hoeft niet te leven met deze problemen 8)
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Satyr

Satyr

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 18:24

"Kijk uit voor deze ‘dienaren van het licht’. Wees in het bijzonder voorzichtig wanneer zij veelvuldig spreken over goddelijke persoonlijkheden en heilige geesten, over allerlei soorten Jezus of Maria figuren, spirituele meesters en engelen en wanneer zij hun naam ondertekenen in ‘Liefde en Licht’ of ‘Vrede op Aarde’, want deze laatste goddelijke kwaliteiten - Liefde, Licht en Vrede - hoeven zichzelf niet in woorden bekend te maken. "
8)

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 18:36

Hoe zou jij dan tegen de wereld aan kijken?

Mocht ik de wereld zien zoals ze nu is, dan ik zou ik me ernstig gaan
bezinnen over hoe letterlijk m'n onfeilbaarheid nou wel geïnterpreteerd
zou moeten worden... :roll:

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 18:47

"Kijk uit voor deze ‘dienaren van het licht’. Wees in het bijzonder voorzichtig wanneer zij veelvuldig spreken over goddelijke persoonlijkheden en heilige geesten, over allerlei soorten Jezus of Maria figuren, spirituele meesters en engelen en wanneer zij hun naam ondertekenen in ‘Liefde en Licht’ of ‘Vrede op Aarde’, want deze laatste goddelijke kwaliteiten - Liefde, Licht en Vrede - hoeven zichzelf niet in woorden bekend te maken. "
8)

Ach liefde, licht en vrede.. Onderdeel van de balans als je het mij vraagt. Ik heb deze kenmerken in me, maar aangezien ik ze al bezit, hoef ik ze niet uit te dragen; alleen toepassen is meer dan genoeg.
En Bush doet het aardig goed, wanneer ik jouw verhaal een beetje toepas.. :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 19:02

Indien ik een God zou zijn, dan zou ik de mens niet in mij laten geloven.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Hopper

Hopper

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 19:41

Ben ik the One niet dan :roll:

lordofthefields

lordofthefields

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 december 2005 - 20:21

Indien ik een God zou zijn, dan zou ik de mens niet in mij laten geloven.

Dat vind ik een goeie! Ik denk dat we toch wel mogen concluderen dat, in welke vorm dan ook, onderscheid verdeeldheid ten gevolge heeft. Als ik een God was (en mijn bedoelingen waren werkelijk zo verheerlijkt zoals ze altijd gezien worden) zou geloof wel het laatste zijn wat ik zou proberen te berijken.

En @ Wim; Tja, ik denk inderdaad dat je een almachtige godheid wel aan mag kijken op de elende van deze wereld, en zoniet, dan zijn zijn bedoelingen ook niet zo nobel als van hem verwacht wordt immers, waarom zou een ongeborene schuld moeten hebben aan de fouten van zijn voorouders...

Kyran

Kyran

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2005 - 10:14

Stel je eens voor, JIJ bent The lord, The One, een God. Hoe zou jij dan tegen de wereld aan kijken? Wat zou je doen?
wat zou je verwachten? eisen? bevelen? of toekijken?

Ik zou vanuit het perspectief van de eeuwigheid naar de wereld kijken. Iets verwachten, eisen, bevelen zou dan behoorlijk zinloos zijn.

Hopper

Hopper

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2005 - 17:48

Het lijkt me sterk dat ik als god iets creeerde buiten mij, zou ik niet alles in mij zelf creeeren als een droom? Zou ik niet alles zijn wat er is? waarom zou ik iets eisen? van wie? als ik alles ben, de alfa en omega.
Ik zou ellende hoogtij laten vieren om verveling tegen te gaan, wat is er anders te doen als je de Ene bent zonder tweede? Ik zou de rollen ook nog zelf spelen en net doen of ik het niet weet :roll:

Nietzz

Nietzz

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2006 - 15:59

Als ik god was, was ik alwetend.

In de huidige situatie zou ik mijn kennis met niemand hebben gedeeld - ik zou miij redelijk sadistisch voelen over de manier waarop ik mensen laat kruipen in de zoektoch naar antwoorden op vragen, antwoorden die ik heb.

Ik zou al mijn kennis overdragen aan alle mensen - of, wanneer dit betekent dat ik hen hun levenszingeving ontneem, elk mens voor de keuze stellen of zij willen weten en sterven, of willen leven en niet weten.

Vervolgens zou ik met alle gestorvenen in de hemel onder het genot van een biertje, inderdaad, gezellig een potje pokeren. Hoewel de lol van het spel er misschien een beetje af is, als je alwetend bent.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet
(Multatuli)
Een mensch kan doen wat hij wil...maar een mensch kan niet willen wat hij wil
(Schopenhauer)

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2006 - 18:56

8)

I'm touched :roll:

maar groot gelijk heb je!

goedheid zit van binnen en dat laat je merken dmv gedrag..

woorden alleen zijn leeg wat mij betreft

Als ik God was zou ik één perfecte mens maken en die zegenen & als messias de wereld laten inzien dat ik besta,

vervolgens zou ik niets meer van me laten horen & iedereen in de steek laten, want tja die mensen gaan me toch een partij vervelen.. (simpele wezens)

Ik ga wel wat hoog ontwikkelde aliens maken, heel agressief, die mogen dan gezellig de aarde om zeep helpen. :wink:

Deepsilence80s

Deepsilence80s

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2006 - 21:48

hehe :roll: ik zou op wat andere planeten leven maken en nog wat aardes met manen maken , en alle dingen zoals kanker , vogelgriep , aids en het gat in de ozonlaag laten verdwijnen , ik ben god dus kan ik toch wat ik wil , ik heb zogezegd de wereld geschapen, dan zou ik hem ook moeten kunnen beheersen.
Sometimes life on Earth is just the same as life on Jupiter.

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2006 - 22:11

hehe  ik zou op wat andere planeten leven maken en nog wat aardes met manen maken , en alle dingen zoals kanker , vogelgriep , aids en het gat in de ozonlaag laten verdwijnen , ik ben god dus kan ik toch wat ik wil , ik heb zogezegd de wereld geschapen, dan zou ik hem ook moeten kunnen beheersen.

Ai, hoe houdt je de populatie mensen dan nog in de hand?
God zijn valt niet mee.

Ik zou als God me prima kunnen vermaken met mijn speeltjes.
Ik zou volkeren tegen elkaar opstoken door ze in verwarring te brengen over mijn ware aard.
Ik zou orkanen, tsunami's en vulkaanuitbarstingen op de goddelozen loslaten (hoe durven ze? :P ).
De gelovigen zou ik dwingen elke dag een maagd te offeren (respect my autorita! :roll: ).
Elk beschikbaar machtsmiddel zou ik inzetten om de mensheid naar mijn hand te zetten.
Ik heb ze immers geschapen, dankbaar mogen ze zijn :P .

:P

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures