Verwerken van Methyleenchloride

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Verwerken van Methyleenchloride

Hallo,

ik heb een kunststof onderdeel welke ik wil herstellen / verstevigen. Het materiaal is een vacuumgetrokken "plastic" , gezien de leeftijd waarschijnlijk PPE-achtige (van horen zeggen)

De oppervlakte vertoont scheurtjes en barsten en een enkel stukje ontbreekt. Heel simpel gedacht als volledig chemie leek, glasvezel versterkt polyester gebruiken. Dat werkt dus niet, het hecht niet op elkaar.

Op basis van de verschillende bronnen heb ik hoogstwaarschijnlijk Metyleengloride nodig als oplosser.

Als verwerkingsmateriaal denk ik aan de plastic plantpotjes van de tuinder, is qua uiterlijke eigenschappen hetzelfde, controleren gaat niet helaas, het te herstellen onderdeel heeft geen identificatie..

Deze "plantpotjes" in een bakje verwerken tot en brij, opbrengen en glasvezel, plus een carroseriering op de montageplaatsen er in drukken als versteviging.

De vragen zijn

hoeveel verwerkingstijd heb je? (de gloride dampt uit en laat een uitgehard residu achter) is het überhaupt zo uit te voeren..

Het materiaal wordt in 1e instantie aan de binnenzijde opgebracht, maar loop ik de kans dat het te herstellen voorwerp gaat vervormen..!

Is er een materiaal wat zich beter en minstens zo sterk laat verwerken? 2k lijmen bv..?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Verwerken van Methyleenchloride

Je moet eens kijken bij een sportwinkel of ze voor je wat spul hebben om hockeysticks te repareren. Dit is ook een polymeer dat gemaakt is om de flexibiliteit van de hockey stik te kunnen hebben en het is makkelijk te gebruiken.

Ik gebruik het zelf ook wel eens om andere dingen te maken dan mijn hockey stik.

Reageer