Springen naar inhoud

- - - - -

Zelfmoord met zoutzuur?

• Log in om te kunnen reageren

Vreggie

Vreggie

• >250 berichten
  • 540 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2010 - 13:23

http://www.ad.nl/ad/...a-ontslag.dhtml

Ik vind het enorm erg voor deze man. maar heb toch wat vragen bij het artikel.

Er staat hier dat het uitermate giftig is, volgens mij valt het wel mee. Zou eerder bang worden van de corrosiviteit. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je een glas zoutzuur op kunt drinken (ivm pijn) of zie ik dat verkeerd.

lijkt weer een beetje op een journalist die maar wat roept.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2010 - 13:46

Inderdaad, wat je zegt klopt.

De aanklacht dat draka hem niet bij gevaarlijke stoffen mocht laten is dus ook "zever gezever". In elke (Belgische) doe-het-zelf zaak kan je zoutzuur kopen.
Het zuur in je maag is trouwens ook zoutzuur.

Er zijn wel betere manieren om er een eind aan te maken. 8-)

Veranderd door jhullaert, 03 september 2010 - 13:47

Logocom

Logocom

• >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2010 - 20:35

Edit Beryllium: smakeloos dat je dit topic gebruikt voor promotie van je eigen ideeŽn en ervaringen omtrent zelfmoord. Als je daar over wilt praten, prima... maar zoek dan een psychiater alsjeblief.

Niet hier en niet zo.

En ik waarschuw je, want mijn handen jeuken om je een ban te bezorgen.

Veranderd door Beryllium, 04 september 2010 - 12:04

Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.

Ronnie_CF

Ronnie_CF

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2010 - 11:26

Zoutzuur is niet speciaal giftig of zo, maar het vreet wel je slokdarm en je maag kapot (zoutzuur zit wel in je maag, maar in een concentatie van 0.1 M of zo, zo'n bus is al snel 12 M).
Op de middelbare school waar ik heb gezeten was er een docent die zelfmoord had willen plegen met ontstopper. Is niet gelukt, maar zen slokdarm was wel kapot. Kon ook niet meer praten en zo geloof ik. Geen idee wat er eigenlijk nog van die man gekomen is...

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2010 - 16:53

Er zijn wel betere manieren om er een eind aan te maken. 8-)

Van alles aanwezig in een laboratorium lijkt mij dit inderdaad wel ťťn van de minder geschikte middelen. [KOUD]

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 04 september 2010 - 21:41

Inderdaad een vreselijke manier om zelfmoord te plegen als dit al op deze manier gebeurd is want iemand die verstand van zoutzuur heeft weet dat het vreselijk moet zijn om het binnen te krijgen. En deze persoon had er wel verstand van lijkt mij.

Ik kan me een veel beter alternatief bedenken. Namelijk eerst naar huis gaan, een aantal dagen bedenken wat er is gebeurd (+afkoelperiode) en daarna de advocaat inschakelen. Daarom denk ik dat er meer aan de hand was dan alleen zijn ontslag en de journalist heeft het lekker opgeklopt om er een "schokkend" verhaal van te maken. Tsja, de ťťn zijn brood...

pghm

pghm

• >100 berichten
  • 107 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 september 2010 - 10:59

Het is met een bijzonder bittere smaak in de mond dat ik hier reageer want ik heb pas verleden vrijdag het bericht gekregen dat een van mijn oud studentes uit het leven is gestapt, 23 jaar, een bloem van een meid en een van mijn meest favoriete studenten ooit. Ik ben er nog altijd niet goed van.
Deze week ook zijn er zelfmoordstatistieken gepubliceerd in BelgiŽ en dat maakt het nog extra wrang : 6-7 per dag, nr 2 in Europa na Finland. Ik ben er van overtuigd dat er meer nodig is dan een "afkoelingsperiode", meer nog denk ik dat dit soort daden niet altijd valt onder de vrije wil, dat "hersenchemie" het roer in handen neemt.

Maar wat ik wou zeggen : ipv van te improviseren over wat er wel en niet gebeurt : mijn voormalige prof organische aan de UGent, Maurits Verzele, heeft ooit een boek gepubliceerd over deze materie waarbij hij alles sec bekijkt door de bril van een chemicus, ongevallen met chemische producten is daar een hoofdstuk van.

Waarschijnlijk nog wel te vinden onder de titel "de milde dood".
En laat me voor de volledigheid toch even benadrukken dat het geen "handboek" is

Ik moest het gewoon even zeggen maar als de moderatoren vinden dat dit hier niet past, gooi het er maar terug af.

P.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures