Springen naar inhoud

Profielwerkstuk Luminescente

• Log in om te kunnen reageren

VdeBoer

VdeBoer

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 september 2010 - 10:41

Beste allemaal,

Voor school moet ik een profielwerkstuk schrijven en ik doe het dus over luminescentie. Ik heb hierbij 2 vakken bijbetrokken namenlijk Biologie en Scheikunde. Dus de aspecten van Chemoluminescentie wil ik graag onderzoeken voor Scheikunde.

Nu was mijn vraag: Er bestaan stoffen die verschillende chemische reacties aangaan met elkaar, maar welke reacties geven nou welke kleur en in welke verhouding moet ik ze bij elkaar voegen om een goede reactie te krijgen?

Ik weet dat Waterstofperoxide en chloor met elkaar reageren en rode chemoluminescentie geven, maar in welke verhouding dit met elkaar moet reageren kan ik niet vinden.

Ik hoop dat jullie me willen helpen met dit probleem.

Bij voorbaat dank

VdeBoer

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 30 september 2010 - 11:18

Nu was mijn vraag: Er bestaan stoffen die verschillende chemische reacties aangaan met elkaar, maar welke reacties geven nou welke kleur en in welke verhouding moet ik ze bij elkaar voegen om een goede reactie te krijgen?

Ik weet dat Waterstofperoxide en chloor met elkaar reageren en rode chemoluminescentie geven, maar in welke verhouding dit met elkaar moet reageren kan ik niet vinden.

Ik zou zeggen je eerste onderzoeksvraag ligt op tafel, een aardig begin zou ik denken. ;)

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 30 september 2010 - 11:25

Dubbelpost :oops:

Veranderd door Gerard, 30 september 2010 - 11:26

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures