Vervanging olie (petroleum)

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 12

Vervanging olie (petroleum)

Goeiemiddag,

Voor mijn afstudeeronderzoek aan vloeistofverdelers bepaal ik de Orifice Discharge Coefficient.

Als vloeistoffen gebruik ik water, en een vloeistof dat olie-achtig moet zijn. Wie heeft er tips voor deze olie-achtige vloeistof?

Het moet qua viscositeit op olie lijken, en niet heel erg milieubelastend zijn.

Gr,

Leathaface!

Berichten: 654

Re: Vervanging olie (petroleum)

Paraffine?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Vervanging olie (petroleum)

Olijfolie?

Berichten: 180

Re: Vervanging olie (petroleum)

Leathaface schreef:

Het moet qua viscositeit op olie lijken, en niet heel erg milieubelastend zijn.
en op wat voor een olie??

de olijfolie die marjanne aanhaald? of dikke smurrie rechtstreeks uit de oliebron?

in je vraag staat mamelijk wel petroleum die is ~0.65Pas

maar als je de Engelse petroleum bedoeld (dus pure olie uit de bron) dan kan dit liggen op 10Pas. dus het scheelt nogal welke viscositeit je bedoeld

heb je een richtviscositeit? 2keer water? 3keer water?

Berichten: 12

Re: Vervanging olie (petroleum)

kippenborst schreef:
Leathaface schreef:

Het moet qua viscositeit op olie lijken, en niet heel erg milieubelastend zijn.
en op wat voor een olie??

de olijfolie die marjanne aanhaald? of dikke smurrie rechtstreeks uit de oliebron?

in je vraag staat mamelijk wel petroleum die is ~0.65Pas

maar als je de Engelse petroleum bedoeld (dus pure olie uit de bron) dan kan dit liggen op 10Pas. dus het scheelt nogal welke viscositeit je bedoeld

heb je een richtviscositeit? 2keer water? 3keer water?
Ja, het moet lijken op producten die uit olie gehaald kunnen worden. Mijn onderzoek gaat over vloeistofverdelers, die vnl in de petro-chemische industrie worden gebruikt. Dus meer benzine, diesel, stookolie... Iets in die richting...

Berichten: 723

Re: Vervanging olie (petroleum)

Diesel zelf? Zo milieu belastend is dat niet he :-).

EDIT: ja kan water indikken met verdikkingsmiddelen. Via een viscositeitsmeter kan je de exacte viscositeit bepalen en zo aanpassen. De meeste van die producten zijn zo milieu-onschadelijk als kan maar zijn.

Reageer