[scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 18

[scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Hoi chemboys,

ik ben aan het leren over buffers in het bloed. nu wil ik graag weten hoe je een evenwicht kunt verschuiven. Bij normale reacties doe je dat door de concentratie te verhogen of het te verwarmen, maar gaat dat hier ook zo? en zijn er behalve deze 2 dingen die ik noemde nog meer methodes?

Ook vraag ik mij of hoe je de concentraties zuur en base in je bloed kan bepalen.

erg bedankt,

G

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Wat bedoel je met een evenwicht verschuiven? De evenwichtsconstante veranderen? Of de reactie in 1 richting laten aflopen?

Welk evenwicht wil je verschuiven?

In een warmbloedig levend wezen lijkt me het veranderen van de temperatuur geen echt goed idee. En concentraties van stoffen in het bloed zijn normaal gesproken sterk geregeld, ook daar mag je niet zomaar aan sleutelen.

Over die bepaling kan ik suggereren: begin simpeler. Weet je hoe je concentraties zuur en base kunt bepalen in een gewone waterige oplossing?

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

''Ook vraag ik mij af hoe je de concentraties zuur en base in je bloed kan bepalen.''

Weet je hier misschien een manier voor? de rest is opgelost.

G

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Nou, dit is een forum waar we je helpen chemie te leren. Dit soort commando's kun je beter op http://www.uvraagtwijdraaien.com/ (alhoewel, ik denk niet dat die helpen) geven....

Begin eens met mijn wedervragen te beantwoorden, dan kom ik erop terug.

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Wat bedoel je met een evenwicht verschuiven? De evenwichtsconstante veranderen? Of de reactie in 1 richting laten aflopen?

Welk evenwicht wil je verschuiven?

In een warmbloedig levend wezen lijkt me het veranderen van de temperatuur geen echt goed idee. En concentraties van stoffen in het bloed zijn normaal gesproken sterk geregeld, ook daar mag je niet zomaar aan sleutelen.

Over die bepaling kan ik suggereren: begin simpeler. Weet je hoe je concentraties zuur en base kunt bepalen in een gewone waterige oplossing?
Ik hoef geen evenwicht meer te verschuiven, maar ik moet de bufferende werking van bloed namaken en de concentratie Z/B in het bloed bepalen. Ik weet hoe ik dat in een gewone waterige oplossing moet doen ja, maar waar ik moet beginnen om het van het bloed te bepalen weet ik niet.

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

antwoord dan? je voelt je stoer omdat je mod bent, maar een degelijk antwoord heb ik je nog niet zien geven.

Berichten: 10

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

beter ga je niet zo stoer doen tegen deze mod, daar is dit mooie forum niet voor :)

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

waarom kom je dit vertellen met je noob account en niet gewoon op rwwnogwat

Berichten: 10

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

nou dit is weliswaar mijn eerste post, maar mijn chemische kennis is zo te zien beter dan de uwe

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

chemlevel zegt niks ouwe

Berichten: 10

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

excuses, daar had ik misschien niet over moeten beginnen, maar ik zou het op prijs stellen als u zich wat rustiger zou gedragen. Bij voorbaat bedankt. Ik houd nooit zo van ruzies.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

chemlevel zegt niks ouwe
Je taalgebruik zegt echter wel wat over je leeftijd. Elke belediging of verwensing die op dit moment je hoofd binnensluipt en die je impulsief weg wil tikken bevestigt alleen maar mijn vermoeden.

Berichten: 10

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Chemie Gozer schreef: chemlevel zegt niks ouwe
Je taalgebruik zegt echter wel wat over je leeftijd. Elke belediging of verwensing die op dit moment je hoofd binnensluipt en die je impulsief weg wil tikken bevestigt alleen maar mijn vermoeden.
ja klopt, hoe oud schatten we deze meneer?

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Chemie Gozer schreef: chemlevel zegt niks ouwe
Je taalgebruik zegt echter wel wat over je leeftijd. Elke belediging of verwensing die op dit moment je hoofd binnensluipt en die je impulsief weg wil tikken bevestigt alleen maar mijn vermoeden.
een beetje ontopic blijven graag, geeks

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Evenwicht verschuiven (Buffer)

Ik denk dat je nu helemaal geen hulp meer hoeft te verwachten. U bent de zwakste schakel, tot ziens :)

Gesloten