Zuren/Chemicaliën testen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Zuren/Chemicali

Hallo mensen,

Mijn allereerste reactie op CF.nl dus straf me niet direct af :).

Ik had een vraag:

Je kan allerlei multimeters kopen waarbij je kan controleren wat de amperès zijn, wat het voltage is of wat voor Ohm er door het apparaat heen gaat.

Nu wil ik van producten die ik (mogelijk) wil importeren uit China ook een analyse maken, en dan wel de zuurgraad (pH of dergelijke) en chemicaliën (wat voor dan ook).

Zijn hier überhaupt apparaten voor, en daarnaast, nog wel veel belangrijker: is dit te testen (bijvoorbeeld: aardewerk/messing (bestek) en dergelijke dingen die in je lichaam komen.

Bedankt!

Thomas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zuren/Chemicali

Ik heb zelf geen aardewerk of messing in mijn lichaam hoor 8-[ . Wat bedoel je daar?

Er bestaan pH meters. pH is de eenheid van zuurte van een oplossing. Het verschil van een pH-meter met een voltmeter zit hem voornamelijk in de elektrode. Je kunt pH van een voorwerp niet gewoon meten door er een metalen pinnetje tegenaan te houden. De pH is alleen te meten in een (waterige) oplossing, en met de speciale elektrodes die bij een pH-meter worden geleverd.

Berichten: 2

Re: Zuren/Chemicali

Ok, dat had ik wel verwacht (desalniettemin; bedankt voor het antwoord! :) )

Dan vraag ik het zo (wellicht ook niet bedoelt voor Chemieforum, maar goed, nooit geschoten altijd mis):

Stel ik koop iets van messing (bestek) en dit blijkt (achteraf) dat tijdens fabricage dat gifstoffen zijn gebruikt, is dit dan schadelijk voor mij?

Of moet ik echt de beschermlaag (indien aanwezig) er eerst af schrapen voordat dit kwaad kan?

Reageer