Ftalaten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Ftalaten

Dag, In allerlei produkten zitten weekmakers.

Weet IEMAND of er allergietesten voor weekmakers bestaan ?

Het zit o.a. in kroon en brug en lijmmaterialen van tandartsen.

Ok in antiallergisch lijmmateriaal ( den ik )

hoe zit het met het verbod op dit spul ?

Dank voor uw antwoord, groet.

Berichten: 654

Re: Ftalaten

Flataten? Ftaalzuuresters/Ftalaten, bedoel je.

Ik weet er verder niet veel van, maar voor zover ik weet zit er geen verbod op deze stoffen. Ze worden veelvuldig gebruikt in tig toepassingen. Als je een flexibel (i.e. niet-broos) stuk kunststof ergens hebt, is de kans aanwezig dat daar weekmakers in zitten.

Re: Ftalaten

Conclusie uit een metastudy.

CONCLUSIONS: High levels of phthalates from PVC products can modulate the murine immune response to a coallergen. Heated PVC fumes possibly contribute to development of asthma in adults. Epidemiologic studies in children show associations between indicators of phthalate exposure in the home and risk of asthma and allergies. The lack of objective exposure information limits the epidemiologic data.

Geen allergie met phtalaat beschreven, er zijn assocaties tussen phtalaat blootstelling en het risico op astma en allergieen. De betrouwbaarheid van deze conclusies zijn niet al te hard omdat in de studies bijna geen harde blootstellingsinformatie is gegeven.

Berichten: 2

Re: Ftalaten

o, hemel, het zijn Ftalaten ( weekmakers ) ik ben door de tandarts met antiallergische lijm en kroonmateriaal behandeld, echter, ik word er hardstikke ziek van, dit duurt nu al 2 jaar. "Dat kan niet" zegt men, maar ik voel in mijn mond het branden en mijn keelpijn.Mijn tong is opgezet. Ik isoleer de plek met kauwgom.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Topictitel gewijzigd in ´Ftalaten´.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer