verschil hlo amsterdam en utrecht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

verschil hlo amsterdam en utrecht

De keuze moet gemaakt worden , na het mlo beverwijk naar de hlo, in aanmerking komen nog amsterdam en utrecht, elk met zijn eigen voor en nadelen

wie heeft ervaringen met een van deze scholen of weet me meer informatie te vertellen mentor adviseerd tegen amsterdam maar alleen omdat ze dat een "enge 'stad vind, maar kan niets vertellen over de kwaliteit van het onderwijs

Graag hulp

Berichten: 654

Re: verschil hlo amsterdam en utrecht

Gebruik punten in je zin. Dat leest wat gemakkelijker. EDIT: de wet van Muphry sloeg toe.

Ik heb de HU-opleiding Chemistry gevolgd en kan alleen zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Inmiddels ben ik klaar, maar het is zeker de moeite waard om er te gaan kijken. Je krijgt bovendien veel gelegenheid om een richting in de chemie (en zelfs Life Sciences) te kiezen, waaronder analyse, procestechnologisch en synthetisch.

Hoe dit op de HvA is weet ik niet, maar ook daar kan ik adviseren dat je gewoon eens moet kijken op de school zelf. Er worden vaak open dagen of meeloopdagen georganiseerd bij hogescholen.

Berichten: 74

Re: verschil hlo amsterdam en utrecht

Ik ben zelf dit jaar begonnen aan de HLO in Utrecht, en ik kan het je wel aanraden.

Je hebt in het eerste halfjaar nog een gemeenschappelijk deel met LifeSciences, maar aangezien jij van de MLO komt begin je zeker al met het tweede semester?

Maar ja, ik zou zeggen: Kom eens langs op de open dag! Dan kun je zelf Amsterdam vergelijken met Utrecht. 20 november is er een open dag in Utrecht, dan sta ik zelf ook in het doe-lab, om mensen te begeleiden en uitleg te geven.

Het belangrijkste is gewoon dat je naar de open dagen gaat om zelf te kijken welke van de twee je het meeste bevalt, want dat is toch voor iedereen anders.
I'm not crazy; my mother had me tested.

Berichten: 654

Re: verschil hlo amsterdam en utrecht

En een tip: laat je niet misleiden door praatjes over "leuke studenten-/studieverenigingen" of "leuke stad". Dat is geen reden om een studie te kiezen, alhoewel veel mensen denken dat het handig is om weinig aandacht aan de studie te besteden.

Reageer