[scheikunde] PWS Scheikunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

[scheikunde] PWS Scheikunde

Hallo,

Ik hou mijn PWS over scheikunde, mijn hoofdvraag is:

Wat zijn mogelijke toepassingen van kuntstoffen in de toekomst

En de volgende deelvragen:

● Wat is een kunststof?

● Waanneer en hoe zijn kunststoffen gemaakt?

● Dagelijkse toepassingen

● Waarom zijn kunststoffen beter zijn dan metaal of hout ?

● Zijn plastic en kunststoffen hetzelfde?


De leraar heeft dit goed gekeurd, nu moet ik dit verder uit gaan werken.

Mijn vraag aan jullie is of iemand een goede site weet waar duidelijke en betrouwbare informatie vanaf kan worden gehaald.

Mvg, Niel de Vries

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

Wij gaan natuurlijk niet je PWS maken maar kunnen je wel helpen als je vast komt te zitten of vragen blijft houden.

Ik zou beginnen om gewoon eens te googlen en te zien welke antwoorden ik zou kunnen vinden op mijn vragen en dan op dit forum uitleg vragen over zaken die ik niet begrijp of met onvoldoende diepgang vind.

Op je algemene vragen kun je allerlei antwoorden krijgen, heel algemeen en ook heel gedetailleerd en dat werkt niet prettig.

Berichten: 541

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

hier een mooie link. staat erg veel informatie in. En is in het nederlands

herkennen van kunststoffen

Berichten: 7

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

Vreggie schreef: hier een mooie link. staat erg veel informatie in. En is in het nederlands

herkennen van kunststoffen
Mijn dank

Berichten: 7

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

Gerard schreef: Wij gaan natuurlijk niet je PWS maken maar kunnen je wel helpen als je vast komt te zitten of vragen blijft houden.

Ik zou beginnen om gewoon eens te googlen en te zien welke antwoorden ik zou kunnen vinden op mijn vragen en dan op dit forum uitleg vragen over zaken die ik niet begrijp of met onvoldoende diepgang vind.

Op je algemene vragen kun je allerlei antwoorden krijgen, heel algemeen en ook heel gedetailleerd en dat werkt niet prettig.
Ik verwacht niet dat iemand hier mijn PWS gaat maken (No offense) ,maar iemand had al een handige link gestuurd (waar ik wel om vroeg).

Als ik wat vind waar ik hulp bij nodig heb zal ik weer aan de bel trekken. Stel dat ik hulp nodig heb, moet ik dan deze threat updaten of kan ik een nieuwe aan maken?

Berichten: 164

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

Je kan deze wel gebruiken

Een handig boekje over kunststoffen is "Kunststoffen in het Kort" van AK van der Vecht. Als je meer diepgang zoekt is er ook "Polymeren can keten tot kunststof" van dezelde auteur

Berichten: 7

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

Welke voordelen biedden kunststoffen tov hout of metaal?

Berichten: 541

Re: [scheikunde] PWS Scheikunde

Om deze vraag te beantwoorden moet je kijken naar de eigenschappen. Wat wil je precies?

Als ik een vuur wil stoken heb ik liever hout dan kunststof, alleen als ik wil werken in een stofvrije zone gebruik ik liever kunststof dan hout.

Het ligt aan de toepassing

Reageer