Benzine en Polystyreen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Benzine en Polystyreen

Beste dames en heren,

Ik Marcel Ben nieuw in het chemie forum. Ik zal mij zelf even kort voor stellen, ik ben onlangs een ontwerp studio begonnen. Ik ben een onafhankelijke ontwerper in den haag nederland, interesse in de chemie heb ik altijd al gehad ik probeer hier middels mijn ontwerp methodiek vorm aan te geven.

Nu komt mijn vraag!

Ik ben bezig met een project waarin ik polystyreen oplos met benzine, nou is dit geen gezonde bedoeling. Ik heb hier dan ook de juiste maskers en andere werkkleren voor. De kern van mijn vraag is, in hoe verre de polystyreen oplost of verandert van structuur en welke verbinding er vrijkomt wanneer ik deze oplos met benzine?

hoe staat deze vraag in verhouding met aceton?

Ook vraag ik mij zelf af in hoe verre het interessanter is om met aceton te werken, aangezien ik dit kan gebruiken om mijn afval te recyclen

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat chemie het verschil is tussen het benzine en polystyreen en aceton en polystyreen?

Ik hoor graag wat terug.

Met vriendelijke groet,

Marcel Kerkmans

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Benzine en Polystyreen

PS lost allen op in benzine en aceton, er verandert niets aan de stof.

Allebei niet heel gezond, benzine iets ongezonder vanwege de aromaten (benzeen)

Berichten: 14

Re: Benzine en Polystyreen

Er veranderd inderdaad niks aan je polystyreen, het lost alleen op in het oplosmiddel. Het enige wat vrijkomt zijn de dampen van aceton/benzine, die inderdaad niet erg gezond zijn, maar het kan erger :)

Reageer