Springen naar inhoud

Havo 5

• Log in om te kunnen reageren

alxje

alxje

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 november 2010 - 13:13

Hallo allemaal,

Ik heb een proefwerk titratie gehad en moet nu een verslag maken, waarbij de volgende vragen komen;

1. Wanneer kaliumpermangaat-opl wordt gekookt, gaan de permangaat-ionen als oxidator reageren met water als reductor, geef de reactie voor het koken van de kaliumpermangaat-opl.

2. Voordat je titreert voeg je zwavelzuur toe aan de erlemeyer.Wat is de functie van dit zwavelzuur?

Beetje achtergrond informatie;

Ik heb een redox-titratie uitgevoerd met kaliumpermangaat.Voeg er water bij toe, verwarm het ( niet koken), totdat alles opgelost is en dan oplossen tot 250 ml.

Dan 25ml van dit in erlemeyer pipetteren en in de buret zit natriumthiosulfaat.Voor de echte titratie ( alles staat dus klaar) voeg je er aan toe 10 ml H2-SO4 en een overmaat kaliumjodide aan toe.

dan de titratie, tot de kleur lichtgeel wordt, en voeg je stijfselwater toe en ga je verder.

zouden jullie mij kunnen helpen? Alles is toegestaan, je mag iedereen vragen, endus kwam ik uit bij jullie.

Alvast bedankt,
Alxje

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 29 november 2010 - 07:45

Kun je de halfreaties opstellen?
Welke stof(fen) is (zijn) de oxidator(en) en reductor(en)?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures