Titratie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Titratie

fawaka

wie kan me helpen met een alternatieve methode voor het bepalen van zoutzuur door middel van borax

Re: Titratie

Geef kort weer hoe de bepaling van HCL mbv borax wordt gedaan en aan welke voorwaarden de alternatieve moet voldoen.

Gezien je vraag vermoed ik dat het bepalen van HCl mbv NaOH niet de gezochte methode is.

PS. wat betekent fawaka?

Berichten: 91

Re: Titratie

Gerard schreef: Geef kort weer hoe de bepaling van HCL mbv borax wordt gedaan en aan welke voorwaarden de alternatieve moet voldoen.

Gezien je vraag vermoed ik dat het bepalen van HCl mbv NaOH niet de gezochte methode is.

PS. wat betekent fawaka?
Fawaka is net zoiets als wij normaal zeggen van Hoe gaat het?...Het is straattaal..

Berichten: 4

Re: Titratie

is er nog een ander alternatief?

Berichten: 4

Re: Titratie

En nog wat. waarom is borax een geschikte oertiterstof voor het stellen van zoutzuur?

Re: Titratie


Berichten: 4

Re: Titratie

die link kan niet open

Re: Titratie

De link opent bij mij wel, het kost alleen even tijd want het is een behoorlijk groot document.

Berichten: 190

Re: Titratie

En nog wat. waarom is borax een geschikte oertiterstof voor het stellen van zoutzuur?
Het lijkt mij gewoon een goede primaire standaard door zijn hoge molecuulmassa. (zoek primaire standaard even op in wikipedia als je niet weet wat hiermee bedoelt wordt)

Reageer